Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشکده Cantoblanco واقع در دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا از بیستم سپتامبر ۲۰۲۱ میزبان خودروهای الکتریکی بدون راننده‌ای است که دانشجویان و کارکنان دانشگاه را در مسیر داخلی دانشگاه حمل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتوبوس‌های الکتریکی خودران جدید دانشگاه مادرید به گونه‌ای طراحی شده است که نظارت بر تردد آن‌ها از راه دور به طور کامل امکان‌پذیر است ضمن اینکه، مسافران نیز از امینت بسیار بالایی در این خودروها برخوردار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این یعنی در اکتبر سال ۲۰۲۰، مینی‌بوس الکتریکی بدون راننده فوق مسیر سه کیلومتر و ۸۰۰ متری محوطه دایره‌ای دانشکده Cantoblanco را سپری کرده اما با اختلالات متعددی مواجه شده بود. خودروی سابق از امکاناتی نظیر تکنولوژی لیدار یا فناوری سنجش از راه دور برخوردار بود که در این روش از طریق تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور منعکس شده، فاصله‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

اختلالات موجود در مینی‌بوس الکتریکی سابق، باعث توقف فعالیت آن‌ها در دانشگاه مستقل مادرید شد که این امر، طراحان را به اصلاح نقص‌های موجود سوق داد. در پی تلاش‌های بی‌وقفه این افراد، تعداد دو وسیله لیدار دیگر و همچنین سخت‌افزار پیشرفته‌ای به امکانات اتوبوس افزوده شد که در نتیجه آن، امنیت مسافران در سطح بالاتری قرار گرفت.

علاوه بر این، بهبودهای دیگری در نرم‌افزار خودرو صورت گرفته است که به مسیریابی بهتر اتوبوس کمک می‌کند ضمن این که سیستم ترمز خودرو را روان‌تر می‌کند. این تغییرات سرعت اتوبوس الکتریکی بدون راننده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد که به سهم خود می‌تواند امنیت افراد سوار بر آن و همچنین عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اطراف را تضمین کند.

هر خودروی الکتریکی بدون راننده در دانشگاه مستقل مادرید از ۶ صندلی برای مسافران برخوردار است که همگی دارای کمربند ایمنی است. خودروی جدید در مجموع ۱۲ مسافر را در هر بار تردد حمل می‌کند که نیمی از آن‌ها باید به صورت ایستاده سفر خود را ادامه دهند.

کد خبر 523708

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان کشورهای جهان اسپانيا مادرید خودرو بدون راننده اتوبوس خودران خودرو برقی اتوبوس برقی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق الکتریکی بدون راننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • دلیل درگیری وینیسیوس با آلوارو موراتا پس از بازی برزیل و اسپانیا چه بود؟
  • شکایت چین از آمریکا
  • اسپانیا - برزیل؛ ترکیب رسمی
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته
  • فاجعه ای که به بار نیامد /پلیس جلوی اتوبوس ترمز بریده را گرفت