Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مراکز اسقاط و بازیافت کشور جزو مشاغل فراموش شده هستند و هیچ ارگانی به آن ها رسیدگی نمی کند، گفت: متاسفانه 3 سال و نیم است که کلا به بحث بازیافت و اسقاط خودرو پرداخته نمی شود و این مراکز با 10 درصد ظرفیت کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر اینکه رکود شدیدی در مراکز بازیافت و اسقاط وجود دارد، تشریح کرد: در گذشته تعداد 220 مرکز اسقاط و بازیافت داشتیم که در حوزه خودرو فعالیت می کردند، اکنون تمام این مراکز تعطیل هستند و تمام پرسنل آنها تعدیل شده اند. قوانین، آئین نامه و مصوباتی داشتیم که دولت آنها را اجرایی نکرد و تمام این موارد به فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: 

مواد اولیه قطعه سازی با قیمت مناسب به تولید کننده نمی‌رسد/ تخمین خسارت قطعی برق به خودروسازی‌ها

احمدی با بیان اینکه هر روز به تعداد خودروهای فرسوده در شهر افزوده می شود، تشریح کرد: حدود 3 میلیون و 500 خودرو فرسوده در سطح شهر تردد دارند که نیاز به نوسازی دارند؛ پیش بینی می شود تا افق 1404 حدود 8 میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد کنند.

او با بیان اینکه وزیر صمت نگاه مثبتی به اسقاط خودروهای فرسوده دارد، گفت: امیدواریم بحث خودروهای فرسوده در این دولت مورد بررسی قرار گیرد. نهادهایی چون وزارت راه و محیط زیست می توانند به این موضوع کمک کنند اما اکنون همکاری آنها کم است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر به بحث اسقاط خودروهای فرسوده توجه شود تا شاهد آلودگی هوا باشیم، گفت: مشکلاتی که در عدم خروج خودرو‌های فرسوده ایجاد می‌شود شامل افزایش سوانح جاده ای، آلودگی هوا و مصرف سوخت بیشتر است. هر چه بیشتر به روز‌های سرد سال نزدیک می‌شویم این موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد.

احمدی با تاکید بر اینکه تردد خودروهای فرسوده باعث می شود چهره شهر زیبا نباشد، گفت: در بحث اسقاط خودروهای فرسوده، مبلمان شهری مطرح است که دیگر چهره شهر را مانند سابق نداریم؛ علاوه بر این در بحث فراموش اسقاط خودرو، بحث‌ اشتغال زایی نیز مطرح است چرا که با این روند، اشتغال زایی کاهش می یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو مراکز اسقاط و بازیافت کشور خودروهای فرسوده اسقاط خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در آزادراه تهران، شمال و محور‌های چالوس، هراز و سوادکوه، مسیر (رفت و برگشت) تردد خودرو‌ها درحال حاضر روان گزارش شده است

در ضمن این محور‌ها فاقد مداخلات جوی است

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز، آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم
  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم