Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کانون ها در حوزه های مختلفی فعال هستند تا با فعالیت خود ورود و نفوذ ایده های فناورانه به این حوزه ها سرعت دهند.

راه اندازی کانون ها اقدامی برای سرعت بخشیدن به تولید محصولات ایران ساخت است. در این صورت مشکلات و چالش های پیش روی صنایع مختلف با ایده و نوآوری پژوهشگران و نیروی انسانی کارآمد و متخصص رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این کانون ها علاوه بر ایجاد این هم افزایی و ارتباط، برگزاری آموزش های تخصصی، برگزاری نشست و ارائه مشاوره های تخصصی در هر حوزه را نیز انجام می دهند تا شاهد رونق بازار محصولات ایران ساخت باشیم.

دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی این کانون ها در استان های مختلف حمایت کرده است تا شبکه دانش، صنعت و بازار در نظام ملی نوآوری با سرعت بیشتری شکل گیرد.

همچنین رسیدگی به پرونده های تأسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و هدایت کانون‌ها و  نظارت و ارزیابی بر کانون‌ها برخی از وظایف این دفتر است.

نخستین کانون در دور جدید در سال 95 راه اندازی شد و طی این سال ها تعداد آنها به 22 رسید. البته پیشنهاد راه اندازی تعداد 8 کانون نیز مطرح است آن هم برای حوزه هایی چون مواد معدنی، صنعت پتروشیمی، تجهیزات ورزشی، صنعت یادگیری و درمان های نوین.

کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه های گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ های قیمتی، آبزیان، حمل و نقل ریلی شهری، فرش دستباف، تجهیزات آزمایشگاهی، زنبور عسل، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، مرغ و طیور، گردشگری، قندو شکر، بسته بندی، زرشک و عناب، لوازم خانگی، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب برخی از عناوین این کانون های فعال هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون هماهنگی دانش صنعت بازار پژوهش هماهنگی دانش کانون ها صنعت و بازار راه اندازی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس

صنعت فولاد و صنایع وابسته در تمامی کشور‌های پیشرفته از صنایع مادر تلقی گردد. این محصولات، در فرآیند تولید و زنجیره تامین، یا به عنوان ماده‌ی اولیه یا در تولید تجهیزات و تاسیسات صنعتی بکار می‌رود بعد از گروه پتروشیمی، گروه فلزات اساسی دومین گروه بزرگ در بازار سرمایه به لحاظ ارزش بازار است.

گروه فلزات اساسی شامل بیش از ۲۵ شرکت است که از شاخص‌ترین شرکت‌های این گروه فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران را می‌توان نام برد.

در ادامه اشکان حسینی تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با شرایط تکنیکالی این صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص فلزات اساسی نسبت به سایر گروه‌های بازار اصلاح کمتری را از اردیبهشت ماه سال گذشته تجربه کرده، اما فعلا در فاز اصلاحی به سر می‌برد، اما اصلاح زیادی را برای آن متصور نیستیم.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه می‌گوید: انتظار یک رشد خوب بعد از اصلاح مطرح شده به صورت سناریو بنفش یا نارنجی مطابق با تصویر را برای شاخص این صنعت داریم.

او در ادامه بیان کرد: برای شاخص فلزات اساسی حمایت اول محدوده ۱.۶۴۴.۰۰۰ و حمایت دوم محدوده ۱.۵۵۸.۰۰۰ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • کسادی بازار نان‌ خراسانی و بربری | رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار