Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:22:03 GMT

خطرات بیشتر سویه مکزیکی کروناویروس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۷۶۱

خطرات بیشتر سویه مکزیکی کروناویروس

مطالعات هشدار می دهند که سویه مکزیکی کروناویروس موسوم به B.۱.۱.۵۱۹ باعث افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان، شدت بیماری و مرگ می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، محققان هشدار می‌دهند که نوع مکزیکی کروناویروس به نام B.۱.۱.۵۱۹ که چند ماهی است مکزیک را دربرگرفته است نه تنها باعث افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان و شدت بیماری می‌شود بلکه خطر مرگ و میر را نیز افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر سویه های معروف دلتا و مو، گونه‌های فرعی نیز نگران کننده هستند.

تیم تحقیق از مکزیک، شناسایی یک نوع بالقوه که دارای جهش T۴۷۸K، P۶۸۱H و T۷۳۲A در پروتئین سنبله است را در سویه جدید B.۱.۱.۵۱۹ گزارش کرد که به سرعت از انواع موجود در مکزیک پیشی گرفت و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ویروس غالب در این کشور بوده است.

تجزیه و تحلیل کلی ژنوم ویروس‌ها در سویه B.۱.۱.۵۱۹، نشان داد که در مقایسه با توالی ژنوم مرجع Wuhan-Hu-۱، در مجموع ۲۰ جهش را داراست. یازده مورد از این جهش‌ها مترادف نیستند و چهار مورد از آنها در پروتئین سنبله وجود دارند.

جهش P۶۸۱H یکی از جهش‌هایی است که در نوع B.۱.۱.۷ شناسایی شده در انگلستان نیز وجود داشت. برخی گمان می‌کنند که ممکن است این جهش قابلیت انتقال را افزایش دهد.

ارزیابی داده‌ها نشان داد که بیماران آلوده به نوع B.۱.۱.۵۱۹ با افزایش احتمال بروز علائم تأثیرگذار بر دستگاه تنفسی نسبت به انواع غیر B.۱.۱.۵۱۹ روبرو هستند.

مطالعات نشان داد که نوع B.۱.۱.۵۱۹ با افزایش ۱.۷۸۶ برابری تنگی نفس، ۱.۴۸۹ برابری افزایش درد قفسه سینه و ۳.۶۵۵ برابری افزایش سینانوسیس همراه است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سویه مو ویروس کرونا بیماری مرگ سلامت B ۱ ۱ ۵۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، آرش بهاروند احمدی گفت: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین آسمان البرز صاف و آفتابی است و در برخی ساعت شاهد وزش باد هستیم.

او افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا سه روز آینده ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان هفته شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی این مدت میانگین بیشینه دما در استان به ۲۸ و کمینه آن نیز به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • کاهش وزن در این دوره خطر مرگ زودرس دارد؟
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • پیش‌بینی افزایش دما در البرز