Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه استفاده از بازنشستگان خلاف قانون است و مسئولان دولتی باید به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی پایبند باشند، گفت: سطح سنی استفاده از مدیران را باید پایین آورد و به مدیران جوان میدان داد.

به گزارش شانا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه) در نشست هیئت دولت گفت: تأکید دارم از بازنشستگان استفاده نشود، زیرا خلاف قانون است، نص صریح قانون است که نباید از افراد بازنشسته استفاده شود، در مواقعی هم که ضرورتی جدی اقتضا می‌کند، باید مورد اضطراری را به‌صورت اضطراری حل کنیم و نه اینکه دائمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم شایسته‌گزینی در انتصاب‌ها اظهار کرد: بسیار مهم است که مردم ببینند آیا آن شاخص‌هایی که در دولت تعیین شده در انتصاب‌ها لحاظ می‌شود یا خیر. مردم و جوانان، در فضای حقیقی و مجازی نظاره‌گر هستند تا ببینند کسانی که انتخاب می‌شوند با این شاخص‌ها همخوانی دارند یا خیر؟ آنجا که همخوانی دارد استقبال می‌شود و آنجا که احیانا مورد سؤال هست، به‌طور طبیعی ابهام ایجاد می‌شود.

رئیس‌جمهوری افزود: نکته بعدی این است که باید سطح سنی مدیران را پایین بیاوریم. هرچه از جوان‌ترها استفاده شود و به آنها میدان داده شود، مناسب‌تر است. دوستان گاهی به همسن و سال‌ها و رفقای خود و کسانی که مدتی با آنها کار کرده‌اند، بیشتر اعتماد دارند، اما باید نگاه را به سطحی آورد که افراد ولو ممکن است همکلاس، همراه و همکار ما نبوده باشند، اما در سطح قابل‌ قبولی هستند و جوان هم هستند، پس می‌شود به آنان اعتماد و با این نسل همکاری کرد.

رئیسی ادامه داد: این نگاه، نگاهِ مقام معظم رهبری هم هست، دوستان هم توجه کنند که ان‌شاءالله در عمل جریان مدیریت را در کشور جوان کنیم، ضمن اینکه ممکن است افرادی باشند که اینها بتوانند آینده کشور را در بخش‌های مختلف با تجربه‌هایی که دارند، اداره کنند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، شجاعت، شهامت، ایستادگی، توکل و ایمان و همه مظاهر عالی است. دفاع مقدس یک تابلوی نورانی است که رزمندگان و مجاهدان ما ترسیم کردند و برای همیشه پیش روی همه ماست. همواره باید به این تابلو توجه کنیم و بدانیم که آنچه پیروزی ما را رقم زد، حرکت جهادی رزمندگان بود و امروز هم اگر بخواهیم از مشکلات عبور کنیم، لازمه آن حرکت جهادی است.

منبع: شانا

کلیدواژه: رئیس جمهوری سید ابراهیم رئیسی جلسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟