Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:33:43 GMT

مدارس ساوه قطعا آبان‌ماه بازگشایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۹۵۹

مدارس ساوه قطعا آبان‌ماه بازگشایی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی در جمع خبرنگار گفت: طبق تصمیم گیری و اعلام وزارت‌های بهداشت و آموزش و پرورش مدارس به صورت جدی از آبان‌ماه بازگشایی می‌شود.

وی افزود: به علت دغدغه والدین نسبت به کنکور دانش آموزان پایه دوازدهم و اصرار بر حضوری بودن کلاس آنها، برای اینکه به این مهم دست یابیم و در هفته اول و دوم آبان ماه کلاس این پایه حضوری شود، نیاز است که هر چه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنیم بنابراین خواهشمندیم خانواده‌ها حداکثر تا روز دوشنبه نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم اقدام کنند تا بتوان اول آبان نوبت دوم واکسن آنها را نیز تزریق کنیم؛ با توجه به اینکه ایمنی کامل دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسیناسیون ایجاد می‌شود لازم است که تزریق نوبت اول در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن انجام تا به هدف بازگشایی ایمن مدارس در نیمه اول آبان برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: بدیهی است که از روز دوشنبه به بعد واکسیناسیون پایه‌های دیگر آغاز می‌شود و برای جلوگیری از بی نظمی در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده بنابر این انتظار می‌رود واکسیناسیون ۳ هزار و ۸۴۰ دانش آموز پایه دوازدهم تا این تاریخ به پایان برسد.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر تنها سلاح مؤثر برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا استفاده از واکسن است، گفت: طبق ارزیابی در شهرستان ساوه میزان بستری در افرادی که ۲ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند ۱۰ برابر و میزان مرگ هم سه و نیم برابر کاهش یافته است، پس خواهشمندیم هر چه سریع‌تر دانش آموزان اعلام شده نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: والدین دانش آموزان هم در صورت عدم دریافت واکسن می‌توانند در همان روز همراه فرزند خود واکسینه شوند، با توجه به احتمال وقوع پیک بعدی در اواخر مهر تزریق سریع‌تر واکسن از این جنبه هم در کاهش بستری و مرگ و میر مؤثر خواهد بود.

کد خبر 5311046

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی ساوه محمود کریمی ساوه بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 آمار کرونا اربعین حسینی بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس کرمانشاه واکسیناسیون کرونا ایلام واکسیناسیون نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست