Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:08:03 GMT

حضور کمرنگ موکب‌‌های ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۹۶۳

حضور کمرنگ موکب‌‌های ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با توجه به محدودیت‌های عراق در پذیرش زائر خارجی، سهمیه ایران ۶۰ هزار نفر اعلام شد که ستاد اربعین ابتدا ۲۱ هزار نفر از این سهمیه را به موکبداران اختصاص داد که پس از مدتی این سهمیه به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت.

به گفته یوسف افضلی، دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شد ۵۰۰ موکب اربعین در ایام اربعین حسینی به عراق اعزام و در مسیر زائران خدمت‌رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حرم امام حسین (ع) در آستانه اربعین حسینی

اعزام‌های رسمی زائران اربعین از ۲۸ شهریور آغاز شد که البته برخی از موکب‌داران اربعینی قبل از آغاز رسمی اعزام‌ها به این سفر معنوی مشرف شدند. البته بسیاری از موکبداران هنوز نتوانستند به خیل زائران پیاده‌روی اربعین و خدمت به زوار بپردازند؛ تا جایی که در مسیر نجف - کربلا یا حتی در صحن‌های حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا تعداد موکب‌های ایرانی بسیار محدود است و بیشتر موکب‌های موجود نیز توسط نیروهای ستاد بازسازی عتبات اداره می‌شود که از هفته‌‌ها وشاید ماه‌ها قبل در اعتاب مقدسه عراق حضور داشتند.

 

مشاهدات زائران ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین نشان از نبود موکب‌های اربعینی است؛ تا جایی که به گفته برخی از زائران در اربعین امسال شاید تعداد موکب‌های مستقر در مسیر نجف - کربلا که هر ساله بسیاری از موکب‌های ایرانی مستقر بودند، تعداد موکب‌های ایرانی به تعداد انگشتان دست باشد.

پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۰ در مسیر نجف-کربلا

این امر در حالی است که قرار بود ۵۰۰ موکب اربعینی برای ارائه خدمات به زائران به عراق اعزام شوند. البته یکی از دلیل نبود موکب‌های ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین صادر نشدن ویزای موکبداران و خادمان امام حسین (ع) و مشکل در تهیه بلیت اربعین است که بسیاری از زائران اربعین نیز چنین با چنین معضلی مواجه شدند.

علاوه بر این، برخی از موکبداران اربعین که امکان خرید وسایل و تجهیزات از عراق را نداشتند، از ارائه خدمت در مسیر اربعین انصراف دادند. با این وجود، برخی از موکب‌ها تجهیزات خود را با شیوه‌های مختلف به عراق ارسال کرده و در حال ارائه خدمت به زوار اربعین هستند.

 

راه‌اندازی موکب‌های اربعینی در جوار حرم امام حسین(ع)

با این وجود، موکب‌های اربعین عراقی در مسیرهای مختلف مستقر شده و به زائران امام حسین (ع) خدمت می‌کنند؛ به طوری که حتی در اطراف حرم امام حسین (ع) نیز برخی از موکب‌ها برای پذیرایی و اسکان زائران راه‌اندازی شده و در روزهای آینده فعالیت خود را  آغاز می‌کنند. البته در این موکب‌ها چای و قهوه و ... به زوار می‌دهند، اما غذای گرم هنوز به صورت گسترده طبخ و توزیع نمی‌شود.

به گزارش فارس، موکب‌های ایرانی در اربعین امسال قرار است تا دهم شهریورماه که طبق برنامه‌ریزی ستاد اربعین زائران ایرانی در عراق حضور خواهند داشت، به زوار حسینی خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق پیاده روی اربعین موکب اربعینی ویزای اربعین پیاده روی اربعین موکب های ایرانی برخی از موکب امام حسین موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898337

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود/ عدد زائران ایرانی مشخص شد
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج