Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:11:12 GMT

دیدار مقامات ایرانی و سعودی نشانه کاهش تنش ها است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۳۱۴

دیدار مقامات ایرانی و سعودی نشانه کاهش تنش ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که دیپلمات های ارشد ایران و عربستان و اتحادیه اروپا برای دومین بار در کمتر از یک ماه با یکدیگر دیدار کردند.

مطابق این گزارش، دیدار مذکور که در روز سه شنبه انجام شده است، نشانه ای از افزایش تلاش ها برای کاهش تنش ها در خاورمیانه در حالی که تهران برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای آماده می شود، تلقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ در ادامه اعلام کرد که ایران همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای بحث درباره توافق هسته ای و مسائل منطقه ای دیدار کرده است.

روز گذشته بود که نشست چندجانبه ای در خصوص عراق در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریورک برگزار شد. در این نشست که به ریاست «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در محل اقامتگاه سفیر عراق در نیویورک برگزار شد، وزرای خارجه و نمایندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران، اردن، عربستان سعودی، ترکیه، کویت، مصر، قطر، فرانسه، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند.

وزارتخانه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت کنندگان موافقت کردند که در تاریخی که مشخص نشد، مجددا در اردن ملاقات کنند. پیش از این نیز منابع هندی از سفر آتی وزرای خارجه ایران و عربستان به دهلی نو جهت رایزنی پیرامون تحولات منطقه از جمله اوضاع در افغانستان و بررسی روابط تهران و ریاض خبر داده بودند.

بلومبرگ در پایان گفت که اروپا از ایران خواسته است که مذاکرات احیای برجام را که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران در ماه ژوئن متوقف شده بود، از سر بگیرد.

کد خبر 5311098

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران عربستان سعودی عراق مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی فرانسه انگلیس روسیه لبنان استرالیا ایران سوریه طالبان عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضائی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد