Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:18:38 GMT

رایزنی فرماندهان ارشد ارتش های آمریکا و روسیه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۴۶۳

رایزنی فرماندهان ارشد ارتش های آمریکا و روسیه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ دانسته های اندکی در باره این نشست یک روزه میان ژنرال مارک میلی و ژنرال والری گراسیموف فرماندهان ستادهای  مشترک ارتش های ایالات متحده و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند، در هنگام بحرانی و مهمی در پی عقب نشینی نیروهای ارتش آمریکا از افغانستان، منتشر شده است.

پنتاگون در پی خروج عقب نشینی نظامی از افغانستان، به توافقنامه های تازه ای برای ایجاد پایگاه ها و استقرار نیروها، مبادله اطلاعات امنیتی و دیگر امکانات برای کمک به شناسایی تروریست های القاعده و داعش در افغانستان، اعلام نیاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی ریابکف معاون وزارت امور خارجه روسیه در ژوئیه گفت که مسکو به واشنگتن به صورت مستقیم و صریح هشدار داده که هرگونه استقرار نیروهای ارتش آمریکا در کشورهای همسایه افغانستان، غیرقابل پذیرش است. مسکو مستقیم و شفاف به کشورهای آسیای میانه نیز در باره اجازه دادن به استقرار نیروهای آمریکا در خاک خود، هشدار داده است.

میلی چند روز پیش اشکارا، مسئله ایجاد پایگاه را از موضوع های مهم در سفر اروپایی اش عنوان کرد که با همتایانش در ناتو نیز مطرح کرده است. فرماندهان ارشد ارتش آمریکا گفته اند که با وجود داشتن توانایی شناسایی و نظارت ضد تروریستی و در صورت لزوم حمله به افغانستان از تاسیسات نظامی آمریکا مستقر در دیگر کشورها، پروازهای شناسایی از پایگاه هایشان در خلیج فارس که فاصله طولانی با خاک افغانستان دارد، زمان محدودی را در حریم هوایی این کشور و بر فراز آن در برمی گیرد.

بنابراین واشنگتن و هم پیمانانش خواستار توافقنامه هایی برای استقرار پایگاه، حق گذر هوایی از آسمان کشورها و افزایش مبادله اطلاعاتی با کشورهای نزدیک به افغانستان مانند ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان هستند. ارتش آمریکا در سالیان پیش از پایگاه ماناس در قرقیرستان و کارشی – خان آباد معروف به کی ۲ در ازبکستان برای دسترسی به افغانستان استفاده می کرد که زیر فشار مسکو بسته شده اند.

این رایزنی ها در پی حملات هوایی مرگبار پهپادی آمریکا به افغانستان در روزهای پایانی تخلیه شهروندان آمریکا، افغانستان و دیگران از این کشور صورت می گیرد که پنتاگون ابتدا ادعا کرد که در آن حمله تروریستی به فرودگاه کابل را خنثی کرده، اما بعدا معلوم شد در ان ۱۰ افغان شامل هفت کودک جان خود را از دست داده اند که موجب پرسش ها و تردیدهایی در باره کاربرد آتی حملات پهپادی از بیرون حریم هوایی این کشور به اهداف تروریستی، ایجاد کرد.

برچسب‌ها هلسینکی روسیه پنتاگون گروه تروریستی داعش افغانستان فنلاند تاجیکستان قرقیزستان آسیای میانه القاعده مسکو ازبکستان واشنگتن ناتو ارتش آمریکا خلیج فارس پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلسینکی روسیه پنتاگون هلسینکی روسیه پنتاگون گروه تروریستی داعش افغانستان فنلاند تاجیکستان قرقیزستان آسیای میانه القاعده مسکو ازبکستان واشنگتن ناتو ارتش آمریکا خلیج فارس ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه مدعی «دفاع» از پایگاه‌های خود در زمان حمله ایران شد

فرانسه پس از آنکه به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به این رژیم در دفاع از خود در مقابل حمله هوایی تنبیهی ایران در شب گذشته کمک کرد مدعی شد که در زمان این حمله به «دفاع شخصی» از پایگاه‌های خود در غرب آسیا پرداخته است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه در پی اعلامیه رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک پاریس به این رژیم در «دفع» حمله شب گذشته ایران به خود، به نقل از یک منبع نظامی فرانسوی ادعا کرد فرانسه در زمان اجرای این حمله «دفاع شخصی» برای پایگاه‌های خود در خاور میانه را با بهره گیری از «ابزارهای ضد هوایی» تضمین کرده است.

این منبع نظامی فرانسوی به خبرگزاری فرانسه (ای.اف.پی) مدعی شد: «ما با ابزارهای دفاعی بر پایگاه‌هایی که در آنها مستقر هستیم نظارت و از آنها محافظت کردیم.»

«دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گفت فرانسه یکی از کشورهایی بوده که به این رژیم برای مقابله با حمله هوایی بی سابقه ایران به خود در شب گذشته که به تلافی حمله تروریستی رژیم به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت کمک کرده است.

هاگاری به خبرنگاران گفت ارتش رژیم صهیونیستی از کمکهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای دیگری برای مقابله با حمله پهپادی و موشکی ایران به خود بهره برده است.

وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به درخواست خبرگزاری فرانسه به منظور اظهار نظر درباره این موضوع صرفا گفت «در موضع اظهارنظر قرار ندارد.»

نیروهای نظامی فرانسه در چند پایگاه در غرب آسیا شامل اردن، امارات متحده عربی و عراق حضور دارد و به طور مرتب نیروهای هوایی و دریایی خود را در حوزه شرق دریای مدیترانه و دریای سرخ مستقر می‌کند.

قوای فرانسوی تا کنون چند بار پهپادهای ارسالی از سوی انصارالله یمن را نیز سرنگون کرده است.

هاگاری اظهار کرد: «ما در ۶ ماه گذشته همکاری نزدیکی را با متحدان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و متحدان دیگرمان در منطقه برای پیش‌بینی سناریوهای متعدد برای حمله داشته ایم.»

روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز (یکشنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

به دنبال آغاز حملات ایران، تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از مسؤولان صهیونیست اعلام کرد ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • روزنامه عبری: ایران مهمترین پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • مقام‌ آمریکایی : ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • فرانسه مدعی «دفاع» از پایگاه‌های خود در زمان حمله ایران شد
  • قدردانی وزیر بهداشت از فرمانده نیروی هوایی ارتش به دلیل انتقال مجروحان حادثه تروریستی راسک
  • قدردانی وزیر بهداشت از ارتش برای انتقال مجروحان حادثه تروریستی راسک و چابهار
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است