Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان در غرب مازندران ساخته می‌شود، گفت: حدود ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای سیدالشهدا‌ست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی عصر امروز در جلسه ستاد استانی دهه وقف استان مازندران، اظهار کرد: سنجش و قرار گرفتن در مسیر ربانیت الهی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جامعیت موقوفات مازندران، افزود: در روایات مختلف مجاهدان کسانی هستند که بذل جان و مال کردند همان‌گونه که در ایام کرونایی شاهد خدمات مختلف واقفان بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مازندران با دارا بودن بیشترین اماکن مذهبی و امامزاده‌ها سومین استان از لحاظ تعداد موقوفات و از لحاظ تعداد رقبات بیشترین رقبات در سطح کشور دارد، تصریح کرد: حدود 70 درصد موقوفات استان مربوط به سیدالشهدا(ع)، برخی در زمینه دارو و درمان، تجهیز بیمارستان‌ها، سلامت مردم و مسائل مختلف بوده که با نیات خاص عمل می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اهمیت اندیشه‌ورزی در حوزه وقف، خاطرنشان کرد: واقفی داریم که قصد وقف با ارزش در استان را دارد ولی سه ماه دارد وقت می‌گذارد که وقف‌نامه‌اش جامعیت داشته باشد، ما وقف‌نامه‌های داریم بدون مشاور می‌توان به جامعیت و نقش اندیشه در آن پی برد.

حیدری یادآور شد: 724 نفر از واقفان بزرگ مازندران علمای این استان هستند؛ علمایی که با ایده کاشتند و در عمل وقف‌های آنان را می‌بینیم که امروز برکات آن را مشاهده می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه موقوفه‌ای در غرب استان برای ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان داریم که در کشور بی‌نظیر است، افزود: البته واقف در تهران بوده اما اجرای آن در مازندران است که کلنگ‌زنی و اجرای این وقف مستلزم همراهی بیشتر مسؤولان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به آثار پرخیر و برکت وقف در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به‌ویژه بیمارستان امام خمینی ساری، بیان کرد: از همان موج اول کرونا که نگرانی‌های بسیاری برای مردم به دنبال داشت اوقاف وارد میدان شد و باتوجه به مشکلات با همت خیران و کمک‌ها و نذورات مردمی البته براساس نیات واقفان سهم بسزایی در رفع مشکلات داشت.

این مسؤول با تاکید بر اینکه بیشترین مطالبات اوقاف با اشخاص حقوقی است، خاطرنشان کرد: در مقابل نهادهایی که باوجود مشکلات حساسیت زیادی روی پرداخت مطالبات موقوفات دارند متاسفانه برخی دستگاه‌ها این حساسیت را ندارند که انتظار داریم نسبت به پرداخت مطالبات حساسیت به خرج دهند.

حیدری اظهار کرد: باتوجه به خدمات گسترده اوقاف، انتظار همراهی داریم متاسفانه برخی مواقع شاید کمرنگ باشد.

وی به وقف 74 میلیارد تومانی سال گذشته در شهرستان نور برای سرپرستی از کودکان یتیم، گفت: واقف اذعان دارد باوجود وقف‌ها و خدمات زیاد اما بهترین لحظه زندگی من زمانی است که کنار این کودکان هستم.

بازگشایی مدارس در استان‌ها| برگزاری کلاس حضوری مطالبه دانش‌آموزان مازندران/ واکسیناسیون معلمان تکمیل می‌شود + فیلمفرمانده سپاه کربلا: ‌بسیج برای رفع محرومیت استان مازندران وارد عمل می‌شودمردم مازندران در طرح کمک مومنانه 110 میلیارد تومان احسان کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه بیش از 270 پروژه موقوفات را داریم که الان از محل موقوفات و براساس نیات درحال ساخت و ساز است، اظهار کرد: موضوع مهم همراهی و کمک در بحث وصول مطالبات اوقاف است که امروز از مشکلات اصلی این نهاد است ولی دستگاه‌های مرتبط همراهی لازم را ندارند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران