Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی در سراسر استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

علیرضا بقائی با اشاره به محدودیت سفر زائرین برای پیاده‌روی اربعین در کربلا، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری زیارت از راه دور اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مدیریت برگزاری مجالس در داخل کشور بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و در همین راستا هیئات مذهبی در شب و روز اربعین همزمان با سراسر کشور در اقصی نقاط استان آذربایجان‌غربی با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های اعلامی ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز، نارنجی و  زرد با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه، صحن های مساجد جامع، قدمگاه ها، میادین شهرها و روستاها، این مجالس را به صورت باشکوه برگزار می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی با اشاره به این که ماهیت مراسمات اربعین ماهیت زیارت است، نحوه برگزاری آئین های اربعین حسینی را در استان آذربایجان‌غربی برای جاماندگان اربعین  پیاده روی حرم تا حرم یا در نقاطی که فقط یک امامزاده است پیاده روی از مبدا تا حرم و در شهرستان ارومیه مرکز استان از میدان ولایت فقیه تا باغ رضوان ارومیه بدون توقف در مسیر همراه با قرائت زیارت اربعین اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای هیئات مذهبی استان، بقائی، انتشار متن زیارت اربعین و توزیع بین عزاداران و برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی با محوریت خدمات فرهنگی و اجتماعی در اکثر نقاط استان از سوی هیئات مذهبی و موکب‌های عزاداری را، از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی اعلام کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عده ای از زائرین اعزامی ممکن است از راه زمینی وارد کشور شوند، تمهیدات لازم و هماهنگی با موکب اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی برای پذیرایی از زائرین در مرز مهران انجام گرفته است.

وی ضمن قدردانی از مردم عزادار و هیئات مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام و بانیان مجالس ماه محرم در سراسر آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از تمامی هیئت‌های مذهبی شهرستان ارومیه دعوت می شود راس ساعت ۹صبح در روز اربعین حسینی در میدان ولایت فقیه جهت باشکوه برگزار کردن مراسم پیاده روی اربعین حسینی که همزمان با سراسر کشور و استان برگزار خواهد شد حضور منسجم و باشکوه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی اربعین حسینی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد

صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد در کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی، گفت: این شهرستان میزبان مددکاران ترویجی ۱۷ شهرستان جنوب استان بود که هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی مددکاران ترویجی با یافته‌های علمی، روش‌های کاشت، داشت و برداشت و مقابله با آفات و بیماری‌های محصولات چغندرقند، کلزا و گندم بود.

وی افزود: در سال جهش‌تولید با مشارکت مردم، افزایش بهره‌وری در حوزه تولیدات زراعی هم در دستور کار جهادکشاورزی قرارگرفته است.

باقری رئیس پشتیبانی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: برای ۴ محصول گندم، کلزا، چغندرقند و سیب امسال برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم این محصولات را از نظر عملکرد و تناژ افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: تا کشاورزان با استفاده از این تحقیقات و اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد بتوانند این برنامه‌ها را عملیاتی کنند و در محصولاتشان اجرایی کنند.

ایران‌نژاد رئیس اداره ترویج جهادکشاورزی میاندوآب هم گفت: مددکاران ترویجی، به‌عنوان رابط بین کشاورزان و کارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی، ایفا می‌کنند.

دومین نشست مددکاران ترویجی شمال استان هم به میزبانی شهرستان خوی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد