Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف اصلی از اجرای طرح‌های پیشران را استفاده از خوراک‌های متنوع صنعت پتروشیمی در طول زنجیره ارزش به‌منظور فعال‌سازی صنایع کوچک و پارک‌های صنعتی و شیمیایی اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده با اجرای طرح‌های پیشران در 6 زنجیره متنوع، حدود 3.5 میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه، 31 شهریورماه) در جریان سفر و بازدید میدانی از روند فعالیت طرح‌های پتروشیمی در منطقه عسلویه، افزود: تا پایان امسال، بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است و با اتکا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و وضع طرح‌های فعال، تا پایان سال 1404، ظرفیت صنعت پتروشیمی از 90 میلیون تن کنونی به 150 میلیون تن و درآمد این صنعت راهبردی از 22 به 45 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
وی درباره راهبردهای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: فرآیند توسعه صنعت پتروشیمی بیشتر بر خوراک قابل دسترس صنعت نفت متکی است اما اکنون راهبری صنعت پتروشیمی به سمت استفاده از خوراک‌های تولیدی در صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره شکل می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه امیدواریم در سال 1404 میانگین ارزش محصولات پتروشیمی نسبت به هم‌اکنون افزایش چشمگیری یابد، تأکید کرد: زنجیره توسعه صنعت پتروشیمی به سمت تولید محصولات راهبردی و مورد نیاز در صنایع داخلی پایین دستی پتروشیمی، افزایش ظرفیت صادراتی و تامین ارز مورد نیاز کشور ادامه می‌یابد.
محمدی با تشریح روند توسعه صنعت پتروشیمی بر مبنای تکمیل زنجیره ارزش، یادآور شد: حرکت در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش از پارسال آغاز و بر این مبنا اجرای 33 طرح با عنوان «طرح‌های پیشران» تعریف شده است که هدف اصلی این طرح‌ها، استفاده از خوراک‌های متنوع صنعت پتروشیمی در طول زنجیره ارزش و با هدف فعال‌سازی صنایع کوچک و پارک‌های صنعتی و شیمیایی است.
به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی انجام شده با اجرای طرح‌های پیشران در 6 زنجیره متنوع، حدود 3 و نیم میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی اختصاص می‌یابد.
واکاوی طرح‌های فعال در عسلویه
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص طرح‌های در حال اجرا در منطقه عسلویه، گفت: هم‌اکنون با افزوده شدن طرح PDH کنگان به سبد طرح‌های در حال اجرای صنعت پتروشیمی در هاب عسلویه، 20 طرح فعال در این منطقه در حال ساخت است.
محمدی تأکید کرد: نکته قالب توجه در روند اجرایی شدن طرح‌های پتروشیمی این است که باوجود مشکلات و سختی‌های موجود، این طرح‌ها گام به گام در حال پیشرفت و تحقق اهداف تعیین شده هستند. 
بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه (30 و 31 شهریورماه) از طرح‌های فعال پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران و نیز منطقه دیر بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی توسعه صنعت پتروشیمی طرح های پیشران زنجیره ارزش برنامه ریزی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۲ نفر در حادثه صنعتی پتروشیمی رازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار ماهشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح امروز جمعه سی و یکم فروردین حادثه‌ای صنعتی در پتروشیمی رازی شهرستان ماهشهر رخ داد که دو نفر در این حادثه جان باختند.

فریدون بندری افزود: این حادثه در پی سقوط اتاقک جرثقیل در اسکله پتروشیمی شیمیایی رازی رخ داده است.

وی گفت: پنج نفر از افراد داخل اتاقک جرثقیل به دلیل سهل انگاری و ایجاد حادثه به دریای مجاور پتروشیمی سقوط کردند که در این رخداد دو نفر جان باختند و سه نفر مصدوم شدند.

بندری افزود: حادثه دیدگان کارکنان پتروشیمی رازی بودند و افراد مصدوم به مرکز درمانی منطقه اعزام شده اند.

دیگر خبرها

  • جان باختن ۲ نفر در حادثه صنعتی پتروشیمی رازی
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید