Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حسین اخلاقی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با اشاره به ورود نخستین تاکسی‌هیبریدی به صورت آزمایشی به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس گفت: در آینده نزدیک ۲۰ دستگاه تاکسی هیبریدی شامل رنو فلوئنس، سوناتا و هایس به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اخلاقی گفت: این تاکسی‌ها در خط ویژه فرودگاه شروع به فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: ورود این گروه از خودرو‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها دارد.

بیشتر بخوانید

افزایش ۳۰ درصدی کرایه سرویس مدارس بندرعباس

اخلاقی افزود: این خودرو‌ها از یک موتور احتراق داخلی بنزینی درکنار موتور الکتریکی برخوردار هستند و قادر است در هر زمان، از عملکرد یکی از موتور‌ها یا ترکیبی از فعالیت هردو موتور بهره‌مند شود.
وی گفت: خودرو‌های هیبریدی در شرایط ترافیک شهری و کندی حرکت، تا سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت همواره از موتور برقی کاملا بی‌صدا و بدون آلایندگی استفاده می‌کند که این موضوع مصرف بنزین را به ۵ و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند که مزیتی چشمگیر در کاهش مصرف سوخت است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: موتور این خودرو در سرعت بالای ۴۵ کیلومتر در ساعت، بنزینی فعال شده و باتری خودرو را شارژ می‌کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاکسیرانی تاکسی هیبریدی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روز‌های اخیر در برخی خطوط تاکسیرانی که رانندگان بیشتر از قیمت مصوب شورای شهر تهران، نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند، با رانندگان برخورد و امتیاز منفی در پرونده آنها درج شد.

شادی مالکی افزود:همچنین با توجه به اینکه نرخ کرایه از اول اردیبهشت باید افزایش پیدا می‌کرد مواردی را داشتیم که پیش از اردیبهشت نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند که با این موارد هم برخورد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست اگر در استفاده از تاکسی‌ها متوجه شدند نرخ کرایه درخواستی راننده بیش از نرخی است که بر روی برچسب‌ها نصب یا در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اطلاع رسانی شده با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

شادی مالکی افزود: پس از اطلاع رسانی شهروندان، بازرسان در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران این مجوز داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌ها را به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش دهد و در مجموع ۶۱۰ خط تاکسیرانی در شهر تهران این مصوبه اجرایی شده است.

شادی مالکی افزود: البته با توجه به بازمهندسی خطوط تاکسیرانی شهر تهران، متناسب سازی کردیم و به گونه‌ای این مصوبه را اجرایی کردیم که مسافران با حداقل معطلی در خطوط پایانه‌ها و ایستگاه‌ها بتوانند به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: این متناسب سازی باعث شده در برخی خطوط که به علت پایین بودن پایه نرخ کرایه در سنوات گذشته رانندگان تاکسی فعالیت نمی‌کردند و بخصوص در شرایط آب و هوایی خاص و ساعت پیک ترافیک با کمبود تاکسی مواجه بودیم خوشبختانه تا بیش از ۸۰ درصد این مشکل رفع شود.

شادی مالکی افزود: حتی در برخی خطوط هم افزایش نرخ کرایه کمتر از ۴۵ درصد افزایش یافته که این مسئله هم به بازمهندسی خطوط بر می‌گردد.

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود