Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه کشورمان در ملاقات صبح چهارشنبه خود با آقای خوسه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا آخرین وضعیت افغانستان، روابط با اتحادیه اروپا و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش برنا، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در ملاقات صبح  چهارشنبه خود با آقای خوسه مانوئل آلبارز  وزیر خارجه اسپانیا آخرین وضعیت افغانستان،  روابط با اتحادیه اروپا و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه روابط 400 ساله ایران و اسپانیا بر ضرورت تلاش جدی بر ارتقاء روابط تاکید کرد و اظهار داشت روابط در حوزه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور  در مسیر درستی حرکت‌ میکند ولی می بایست پروژه های جدیدی در حوزه  های بهداشتی، صنعتی و علم و فن آوری، فرهنگی و گردشگری، تهاتر کالا، فعالیت شرکت های خصوصی و نظایر آن تعریف شود.

ایشان  از همکاری ها در زمینه های بهداشتی و پزشکی در اوج فراگیری کرونا به عنوان نقطه ای فراموش ناشدنی در زمینه همکاری های دو کشور قدردانی کرد. 

دکتر امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین به وجود مشکلات بانکی برای دانشجویان و تردد آنها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این مشکلات با همکاری مشترک حل شود.

دکتر امیر عبداللهیان با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار داشت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

ایشان ضمن تاکید بر ضرورت تلاش جدی بر ارتقاء روابط اظهار داشت: در سیاست خارجی دولت جدید رابطه با اروپا به شمول همه کشورهای قاره سبز دارای اولویت بوده و صرفا به تروئیکا محدود نمی شود. 

وزیر خارجه اسپانیا نیز  ضمن تایید نکات وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که اسپانیا همه تلاش خود را کرده و میکند سطح روابط سیاسی و تجاری را ارتقاء دهد و به همین دلیل  اسپانیا تصمیم گرفت به اینستکس بپیوندد. 

آقای آلبارز با اشاره به روند کاهشی روابط تجاری از سال ۲۰۱۸ بر لزوم تغییر این شرایط با مساعی یکدیگر تاکید کرد. 

وزیر خارجه  اسپانیا  در خصوص تحولات افغانستان نیز ضمن تبادل نظر، اظهار داشت آن کشور آماده است به واکسیناسیون‌ مهاجرین افغانی در ایران کمک کند. 

دو وزیر با اشاره به وضعیت انسانی در افغانستان بر لزوم توجه جدی به این موضوع و ترسیم خطوط قرمز از سوی جامعه جهانی تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر خارجه اتحادیه اروپا امور خارجه ایران اسپانیا مشکلات سیاست خارجی افغانستان جامعه مجمع عمومی سازمان ملل امیرعبدالهیان خارجه کشورمان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان و بهبود زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری از مباحث این نشست بود.

بهبودزیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری مانند فرودگاه و راه آهن و راه‌های استان از مطالبات دانشجویی بود که خواستار پیگیری کریدور همدان / کرمانشاه/ وسنندج شد.

دانشجویی دیگر ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری و بهره گیری از ظرفیت پایانه بین المللی خسروی را برای راه اندازی کاروان‌های کوتاه مدت زیارتی مطرح کرد.

کمبود تفریحگاه وشغل مناسب برای جوانان و راه اندازی رشته هنر در دانشگاه آزاد را یکی از دانشجویان دختر یاد آور شد.

قاسمی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی هم خواستار شناسایی / پیگیری و پیشگیری مشکلات استان به روش علمی و ارایه راهکار‌های تخصصی و راهگشا شد

صحرایی استانداردرادامه این نشست ، لزوم بازخوانی تاریخ را به دانشجویان توصیه کرد و گفت دانشگاه باید به تاریخ بعنوان شناسنامه خود نگاه کند. وی افزود متوجه باشیم کفه تمدنی در حال جابجایی است.

وی سپس در پاسخ به مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه / با اشاره به پیگیری بهسازی فرودگاه / ارتقا کیفی راه آهن / و اصلاح راه‌های استان/ از دانشجویان خواست برای حل مشکلات نسخه اجرایی ارایه دهند.

صحرایی تاکید کرد راه اندازی دانشکده هنر دردانشگاه ازاد اسلامی /و رشته میراث فرهنگی در دانشگاه رازی درحال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم