Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای تامین سیمان و فولاد موردنیاز زمستان با توجه به برودت هوا و احتمال کمبود گاز و قطعی برق، گفت: از آنجا که هر ساله در زمستان صنایع با محدودیت‌هایی در حوزه برق و گاز روبه‌رو می‌شوند، باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مانند افزایش تولید پیش از گلوگاه‌های بحرانی، سیمان و فولاد موردنیاز ذخیره‌سازی و از بروز شوک قیمتی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای ایام خاصی مانند کمبود برق یا گاز پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد تا از یک سو از نابسامانی بازار جلوگیری شود و از سوی دیگر واحدهای تولیدی ضرر نکنند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ثبات قیمت سیمان در بازار تداوم داشته باشد، تصریح کرد: سیمان و فولاد کالایی زیربنایی بوده و بسیاری از بخش‌های اقتصادی به آنها وابسته هستند به همین دلیل باید در تنظیم بازار این کالاها دقت نظر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره نابسامانی بازار سیمان در ماه‌های گذشته، اضافه کرد: افزایش بهای سیمان در ماه‌های گذشته منطق اقتصادی نداشت، زیرا قیمت تمام شده هر کالایی براساس فرمول مشخصی قابل محاسبه بوده و با اعمال سود متعارف می‌توان قیمت نهایی منطقی را به دست آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مرجع تعیین قیمت تمام شده سیمان، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده است و همان‌گونه که از نام آن مشخص است، این سازمان باید از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همزمان حمایت کند این در حالی است که در دوره‌ای که کارخانه‌ها فولاد و سیمان به واسطه تعمیرات اساسی، کمبود برق و گاز حجم تولید خود را کاهش دادند، سودهای بسیاری به دست آوردند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی علی اکبر کریمی گاز سیمان و فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره آب می‌تواند فرصت مناسبی برای رفع تنش آبی در این منطقه باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر