Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به مصوب شدن اجرا طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان گفت: باید هر چه سریعتر در اجرایی شدن این طرح‌ها تصمیم‌گیری و اقدام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، عبدالکریم جمیری شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی روند اجرا طرح‌های حوزه صنعت نفت با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون نفت به مسئولیت اجتماعی خود متناسب با محرومیت‌ها و ظرفیتی که استان بوشهر دارد عمل نکرده است اظهار داشت: در دیدار با وزیر محترم نفت دورنمایی از محرومیت‌ها و مظلومیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف بهداشتی درمانی، آموزش و اشتغال نیروهای بومی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است تصریح کرد: با همه قابلیت که استان بوشهر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد متأسفانه در حوزه مدیریت سهمی ندارد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، نیروهای توانمند، با تجربه و متخصص استان در عرصه صنعت نفت را برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به توان مدیریتی بالا بوشهری‌ها از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود، توقع است که بوشهری‌ها جایگاهی درخور شأن پایتخت انرژی ایران در سطح وزارت نفت و شرکت‌های تابعه داشته باشند.

جمیری باتأکید بر انتقال دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی مستقر در استان بوشهر به استان افزود: حساب‌های بانکی این شرکت‌ها برای افزایش بهره‌وری و ارتقا کیفیت منابع انسانی و کاهش هزینه‌های سنگین مالی به بانک‌های استان واگذار شود.

وی از مصوب شدن اجرا طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها تاکنون به تعویق افتاده است، با توجه به تخصیص خوراک الفین از پتروشیمی خارگ برای الفین پانزدهم باید هر چه سریعتر در این خصوص تصمیم‌گیری و اقدام شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جزیره خارگ سال‌ها است که میزبان صنایع نفت است افزود: با وجود این ظرفیت هنوز جزیره خارگ از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی محروم است.

جمیری با اشاره به مشکل تردد ساکنان این جزیره گفت: وضعیت آب و برق و فاضلاب خارگ بحرانی است، نفت وظیفه دارد بدون منت مشکلات مردم این جزیره که سال‌ها به آنها بی‌مهری می‌شود حل کند.

وی باتأکید بر توجه صنعت نفت به اشتغال نیروهای بومی در جزیره خارگ بیان کرد: باید به موضوع اشتغال ساکنان جزیره خارگ توجه ویژه شود، شایسته نیست که برای ساده‌ترین مشاغل از بیرون جزیره نیرو جذب شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی جایگاه زیرساختی بهداشت و درمان استان بوشهر را نامطلوب دانست و افزود: استان بوشهر در حوزه بهداشت و درمان از آخرین استان‌های کشور است، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و پتروشیمی‌های منطقه باید به‌صورت جدی در این حوزه ورود کنند.

زمین ساخت پتروشیمی گناوه تحویل سرمایه گذار شد30 هکتار زمین برای استقرار صنایع پتروشیمی دشتستان اختصاص یافتعملیات اجرای ساخت پتروشیمی دشتستان آغاز می‌شود

جمیری توجه به ورزش همگانی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: 43 هیئت ورزشی در استان وجود دارد که برای ساده‌ترین امکانات مانند تأمین بلیط هواپیما ورزشکاران دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم از 12 تا 18 درصد بیکاری وجود دارد تصریح کرد: شرکت‌های نفتی به مصوبه حداقل 50 درصد اشتغال نیروهای بومی تاکنون عمل نکرده‌اند هر چند گاهی به 30 درصد رسیده است.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گناوه و دیلم در مجلس استان بوشهر در حوزه پتروشیمی گناوه نماینده بوشهر جزیره خارگ شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • آب شهر و روستاهای مختلف بخش ارم دشتستان تأمین شد
  • ۳ تصادف در گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند