Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:53:39 GMT

سازه‌های غیرمجاز ۱۸۰ قطعه زمین در دزفول تخریب شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۸۷۳۷

سازه‌های غیرمجاز ۱۸۰ قطعه زمین در دزفول تخریب شد

 فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان روز چهارشنبه در جریان تخریب باغ ویلاهای غیرمجاز دزفول به ایرنا گفت: امروز در ادامه اجرای دستور مقام قضایی تعداد ۱۸۰ قطعه تغییرکاربری غیرمجاز معادل ۲۴ هکتار از زمین‌های شهرستان دزفول قلع و قمع شد.
سرهنگ سید شریف شریفی افزود: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و در راستای اجرای دستور مقام  قضایی در منطقه بنوار ناظر، آبادی سنجر، ۱۸۰ قطعه زمین که به‌ صورت‌ غیرمجاز تغییرکاربری، دیوارکشی و پی ریزی شده بود، تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به گزارش ایرنا قلع و قمع  زمین های محصورشده با حضور نماینده دادستان، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان،  نیروی انتظامی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.
قطعه بندی و تغییر کاربری باغ‌ها و اراضی کشاورزی دزفول به منظور احداث باغ ویلا  و  توسعه گردشگری در سال‌های اخیر مشکلاتی ایجاد کرده است.
طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تغییر کاربری این زمین‌ها غیرمجاز و غیرقانونی است. 
افزون بر ۲ هزار باغ ویلا در دزفول وجود دارد و سالانه با تخریب و کاهش باغ‌های مرکبات بر تعداد آنها افزوده می‌شود. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد

سرهنگ مسلم مویدی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان از شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز توسط رصد و پایش واحد‌های گشت شهرستان بروجرد در روز بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان افزود: حفاظت از اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور می‌باشد که این امر جزء با فعالیت گسترده ماموران یگان حفاظت و همراهی مردم امکانپذیر نیست.

وی افزود:بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌محیطی و اجتماعی شامل تهدید‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و به‌طور کلی از دست دادن تنوع زیستی منجر شود

وی با اشاره به حساسیت تعطیلات نوروز ادامه داد: در این ایام سودجویان اقدام به قطعه بندی و تغییر کاربری می‌کنند؛ مردم باید هوشیارانه عمل کنند و در دام این افراد گرفتار نشوند.

وی در پایان یادآور شد: سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی (۱۳۱) همچنان آماده دریافت گزارشات مردمی از ساخت و ساز‌های مشکوک در زمین‌های کشاورزی می‌باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد