Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@04:20:25 GMT

مناسبات اروپا تابع نگرش‌‌های آمریکا نباشد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۹۰۱۳

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک حضور دارد، در ملاقات امروز (چهارشنبه) خود با «خوسه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا آخرین وضعیت افغانستان، روابط با اتحادیه اروپا و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه روابط ۴۰۰ ساله ایران و اسپانیا بر ضرورت تلاش جدی برای ارتقای روابط تأکید کرد و افزود: روابط در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور در مسیر درستی حرکت‌ می‌کند، ولی باید پروژه‌های جدیدی در حوزه‌های بهداشتی، صنعتی و علم و فناوری، فرهنگی و گردشگری، تهاتر کالا، فعالیت شرکت های خصوصی و نظایر آن تعریف شود. وی از همکاری‌ها در زمینه‌‎های بهداشتی و پزشکی در اوج فراگیری کرونا به عنوان نقطه‌ای فراموش ناشدنی در زمینه همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین به وجود مشکلات بانکی برای دانشجویان و تردد آنها اشاره و ابراز امیدواری کرد این مشکلات با همکاری مشترک حل شود.

وی با تأکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، گفت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت تلاش جدی برای ارتقای روابط بیان کرد: در سیاست خارجی دولت جدید رابطه با اروپا به شمول همه کشورهای قاره سبز دارای اولویت بوده و صرفا به تروئیکا محدود نمی شود.

آمادگی اسپانیا برای کمک به واکسیناسیون‌ مهاجران افغانستانی در ایران

وزیر خارجه اسپانیا نیز ضمن تأیید نکات وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد که اسپانیا همه تلاش خود را کرده و می کند سطح روابط سیاسی و تجاری را ارتقاء دهد و به همین دلیل اسپانیا تصمیم گرفت به اینستکس بپیوندد.

آلبارز با اشاره به روند کاهشی روابط تجاری از سال ۲۰۱۸ بر لزوم تغییر این شرایط با مساعی یکدیگر تاکید کرد.

وزیر خارجه اسپانیا در خصوص تحولات افغانستان نیز ضمن تبادل نظر، اظهار کرد: آن کشور آماده است به واکسیناسیون‌ مهاجران افغانستانی در ایران کمک کند.

دو وزیر با اشاره به وضعیت انسانی در افغانستان بر لزوم توجه جدی به این موضوع و ترسیم خطوط قرمز از سوی جامعه جهانی تاکید کردند.

 

برچسب ها: امیر عبداللهیان ، وزیر امور خارجه ، اسپانیا ، افغانستان ، واکسن ، واکسن کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اسپانیا افغانستان واکسن واکسن کرونا وزیر امور خارجه خارجه کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت این کشور از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت می کند.

«خوزئه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: مادرید خواهان آتش بس دائمی در نوار غزه در سایه تداوم خطر عملیات نظامی اسرائیل در رفح است. ما همچنین بازگشایی دائمی همه گذرگاه های زمینی نوار غزه را برای ارسال کمک های بشردوستانه خواستاریم.

وزیر خارجه اسپانیا افزود: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اقدامی ضروری برای حل و فصل سیاسی اوضاع خاورمیانه است.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال گسترش جنگ غزه به لبنان گفت که چنین جنگی ابعاد متفاوتی خواهد داشت و لبنان نیز کشوری متزلزل و بحران زده است.

کد خبر 6085691

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد