Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس در خصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه بلاروس در این دیدار بر اراده مینسک برای اجرایی کردن توافقات دو کشور از جمله توافق‌های صورت‌گرفته در دیدار هفته گذشته روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه هر دو کشور ایران و بلاروس را هدف قرار داده است، تصریح کرد که تنها با همکاری مشترک می‌توان بر این مسئله فائق آمد.

وزیر خارجه بلاروس تأکید کرد که این کشور برای همکاری در تمامی حوزه‌ها و ایجاد یک رابطه اقتصادی متوازن با ایران آمادگی دارد.

وی با اشاره به جلسات متعدد در سطوح کارشناسی بین دو کشور، رسیدن توافقات به سطح عملیاتی را نیازمند اراده سیاسی خواند.

در ادامه، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار روسای جمهور دو کشور را ملاقاتی خوب توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا مسیر تازه‌ای برای ارتقای روابط دو کشور ایجاد شود.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز تأسف از کاهش حجم تعاملات تجاری دوجانبه با وجود توافقات صورت‌گرفته بین دو کشور، تصریح کرد که ایران آمادگی دارد تا در حوزه‌هایی نظیر ماشین‌های صنعتی و سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی، اتوبوس برقی، قطعات خودرو و اقلام کشاورزی با بلاروس همکاری جدی داشته باشد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به عدم برگزاری جلسه کمیسیون مشترک سیاسی و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در طول چهار سال گذشته، خواهان تشکیل جلسه این کمیسیون‌ها شده و عنوان کرد که ایران در انتظار تعیین رئیس کمیسیون مشترک از سوی طرف مقابل بوده و برای برگزاری جلسه کمیسیون سیاسی در ماه اکتبر آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین اشاره کرد که می‌توان از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور بهره گرفت.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه فنلاند، اتریش، هند، لوکزامبورگ، آلمان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه بلاروس وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود