Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد با شرایط ایجاد شده در بازارهای جهانی سهام و آغاز فصل پرتلاطم بازارها، بازار فلزات گرانبها به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری وضعیت بهتری تجربه کند. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی اکتبر با ۱۳.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۷۵ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۱۶ دلار افزایش به قیمت ۲۲.۶۲ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند صعودی داشتند. در ایالات متحده آمریکا به غیر از شاخص نزدک که روز معاملاتی را مثبت به پایان رساند، دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی۵۰۰ روند نزولی ابتدای هفته را ادامه دادند. بسیاری در بازارها بر این باورند که در نهایت شرکت املاک و مستغلات اورگراند چین، با تلاش‌های دولتی مشکلات کنونی را پشت سر خواهد گذاشت. بلومبرگ روز گذشته در گزارشی خبر داد که مقامات پکن تنها در صورتی به این مساله ورود می‌کنند که ورشکستگی اورگراند اساس اقتصاد چین را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس گزارش‌ها اورگراند باید روز پنجشنبه هفته جاری ۸۳.۵ میلیون دلار از بازپرداخت‌های وام‌های خود را پرداخت کند. همزمان بازارهای سهام چین روز سه شنبه در تعطیلات عمومی به سر می‌برد.

در نشست دو روزه سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا FOMC که صبح سه شنبه آغاز شد و عصر امروز به وقت آمریکا پایان می‌یابد، در مورد زمان تداوم یا کاهش برنامه خرید اوراق قرضه و چشم انداز بانک مرکزی در رابطه با تورم ایالات متحده بحث و بررسی دقیق‌تر انجام خواهد شد. شرایط فرض شده برای سیاست‌های پولی ایالات متحده موجب شکل‌گیری روند صعودی در بازار فلزات گرانبها خواهد شد.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح چهار هفته گذشته، دیروز روند کاهشی در پیش گرفت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به ۷۰.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۳۲۳ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنان روند نزولی سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۰.۸۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۹۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۵۶.۳۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۷۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۳ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۰۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۱.۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

 

 

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو ( فرصت پایانی ) ثبت نام خودرو / چری تیگو ۵ IE مدیران خودرو ثبت نام سایپا ( فرصت پایانی ) به حساب کدام ایرانی ها ۴۸۰ هزار تومان واریز شد؟ توضیحات سازمان ثبت درباره بخشنامه مربوط به تعویض پلاک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار طلا دلار در هر اونس و سطح روند نزولی سطح حمایتی سطح مقاومت هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه تثبیت شده و نزدیک به رکورد روز گذشته قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاران هنوز هم بر درگیری‌های خاورمیانه معطوف شده که خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

قیمت طلا در روز گذشته به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و ۱۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی از قیمت آن حمایت کرده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی ۹۷۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • تخلیه اثرات هیجانی تنبیه متجاوز در بازارها / دلار به کدام سو خواهد رفت؟
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟