Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها هیچ توانایی برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند، به همین خاطر از افغانستان خارج شدند.

به گزارش مشرق، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه، در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت صنعت نفت که در محل مقبره‌الشهدای وزارت نفت برگزار شد، اظهار کرد: ۴۱ سال از جنگ هشت ساله تحمیلی می‌گذرد و در طول این سال‌ها زوایای مختلفی از دفاع مقدس برای ملت ایران تبیین شده است، اما نکته‌ای که در این موضوع نهفته است، اینکه باید نگاهی بیندازیم به اردوگاه‌هایی که کنار هم قرار گرفتند، یکی جبهه استکبار و دیگری مرتجعان منطقه‌ای که حلقه به گوش دشمن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید امروز هم باشند قلم‌های مسموم و ذهن‌های معیوب که آغازگر جنگ هشت‌ ساله را جمهوری اسلامی ایران بدانند. برنده و پیروز این جنگ را نیز جمهوری اسلامی ندانند، البته پس از سال‌ها باز هم شاهد این ایده‌پردازی‌ها و مقالات و گفت‌وگوها در شبکه‌های معاند هستیم.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: امروز به‌ راحتی می‌توانیم سرنوشت حزب بعث و حامیان رژیم صهیونیستی و... را که سودای متوقف کردن جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف آنها بود، ببینیم، هرچند به دلایلی همچون تغییر نسلی که در کشور داشتیم، جوانان ما با تاریخ دفاع مقدس آشنایی کاملی نداشته باشند و آن دوران را درک نکرده باشند، اما از طرفی واقعیات را نمی‌توان انکار کرد.

سردار شریف بیان کرد: امروز دشمنان اعتراف می‌کنند که رهبری حکیمانه امام (ره)، صبر و استقامت مردم و همکاری روحانیت شرایطی را فراهم آورد که ملت با دست خالی جلو دشمن ایستاد. امروز دفاع مقدس پله ارتقا و ترقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد. با صراحت اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی و امنیتی و برای دفاع از کشور به مراتب قدرتمندتر از دوران قبل از دفاع مقدس است و برای نسل‌های آینده و سال‌های متمادی می‌تواند امنیت مردم و جغرافیای کشور را تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه آزادی بدون امنیت موضوعیت ندارد، گفت: ملت ما در اوج عزت، افتخار و سربلندی است، ۴۱ سال قبل کمر همت بسته بودند ملت ما را از تداوم راه انقلاب بازدارند و برای این کار بسیار هزینه کردند، اما در مقابل اراده آهنین ملت که برگرفته از اهل بیت بود نتوانستند کاری از پیش ببرند. ملت ما به برکت امام (ره) توانست موانع را پشت سر بگذارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جنگ تمام نشده است، دشمن توطئه‌های خود را پیگیری می‌کند، اما مهم آن است که جمهوری اسلامی ایران دست دشمن خود را خوانده است، ما همواره چند قدم جلوتر از دشمن هستیم.

سردار شریف ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ توانایی برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند، به همین خاطر از افغانستان خارج شدند. برخی گفته‌اند که جمهوری اسلامی به هیچ‌ وجه فکر نمی‌کرده است که چه اتفاقی در افغانستان می‌افتد. اشرافی که ایران در ۲۰ سال گذشته بر افغانستان داشته بی‌نظیر است. طالبان چند سال، بسیاری از مناطق افغانستان را در دست داشته‌اند، اما مهم‌ترین مسئله در این میان اخراج آمریکایی‌ها بود که به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در سپاه یک دغدغه وجود دارد و آن هم کاستن از آلام و دردهای مردم است، گفت: امروز فرصتی در اختیار مدیران قرار گرفته که با تلاش بیشتر مشکلات مردم را برطرف کنند. گذشته ما افتخارآمیز و قابل دفاع است. در اوضاع جاری امروز هم مشکل حل نشدنی وجود ندارد و باوجود افرادی که روحیه رزمندگی دارند شرایط تغییر می‌کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر همه ما لازم است که تاریخ دفاع مقدس را برای فرزندان این سرزمین بازگو کنیم، مجاهدت‌های بسیاری در صنعت نفت کشور و در جزیره خارک رخ داده است که می‌توان از آنها صدها فیلم و سریال ساخت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جمهوری اسلامی ایران روابط عمومی کل سپاه افغانستان طالبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است