Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@09:13:10 GMT

پیام روشن برجامی ایران در نیویورک

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۰۱۶۴

چنانچه منطق هر مذاکره و توافقی ایجاب می‌کند، خواست ایران عمل در برابر عمل و راستی‌آزمایی تعهدات غرب است، لذا تکلیف اروپا و آمریکا کاملا روشن است و آن اینکه هیچ توافقی جز با تغییر رفتار خصمانه، انجام کامل تعهدات و پذیرش حقوق مسلم ملت ایران از سوی آن‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

خبرگزاری میزان - نورنیوز نوشت: در جریان هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار‌های فشرده و متعددی با همتایان و مقامات سایر کشور‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان دیدار‌ها و رایزنی‌های او با مقامات اروپایی از جمله «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس، «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس، «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش و... به دلیل موضوعات برجامی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

در این دیدار‌ها وزیر خارجه به طور شفاف و مشخص راهبرد و انتظارات جمهوری اسلامی در خصوص مذاکرات برجام را با طرف‌های اروپایی در میان گذاشته و آن‌ها را از سیاست رسمی کشور در این باره مطلع ساخت.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اصولی، چون عدم اتلاف وقت، تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها، عدم پذیرش بازنگری در توافق اولیه، عدم پذیرش متمم‌های جدید، ضرورت راستی‌آزمایی و اجرای بدون تنازل قانون مجلس محور‌های اصلی سیاست رسمی کشور در موضوع مذاکرات برجامی را تشریح و بر عزم ایران مبنی بر تداوم مذاکرات تاکید کرد.

در این خصوص توجه به نکات زیر ضروری است:

نخست؛ دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات بیش از آنکه تغییر دولت در ایران باشد، بن‌بستی است که آمریکایی‌ها به دلیل عدم پذیرش تعهدات خود ایجاد کرده‌اند، لذا طرف غربی نمی‌تواند با ادعای گریز ایران از مذاکره به توجیه تحریم‌ها و تهدیداتش بپردازد.

دوم؛ تهران نه به دنبال اتلاف وقت است و نه پذیرنده بازی طرف غربی با زمان، لذا نخواهد پذیرفت که آمریکا و اروپا با این بهانه بخواهند منویات غیرمنطقی خود را به کرسی بنشانند.

سوم؛ شکست سیاست فشار حداکثری نشان داد دوران تهدید و اجبار گذشته، لذا طرف‌های غربی برجام باید از این سیاست نخ‌نما دست برداشته و بر اساس واقعیت‌های موجود وارد مذاکره شوند و به تعهداتشان عمل کنند.

چهارم؛ موضوع برجام، هسته‌ای است و ایران بازنگری در آن و اضافه کردن موضوعات جدید را هرگز نخواهد پذیرفت.

پنجم؛ چنانچه منطق هر مذاکره و توافقی ایجاب می‌کند، خواست ایران عمل در برابر عمل و راستی‌آزمایی تعهدات غرب است و زیر بار تعهدات یک‌طرفه و مطالبات زیاده‌خواهانه نخواهد رفت.

ششم؛ آمریکا و اروپا باید رویه غلط استفاده ابزاری از آژانس و دبیرکل آن را تغییر داده و بیش از این با حیثیت این نهاد فنی-حقوقی بین‌المللی بازی نکنند.

هفتم؛ غرب باید بداند که جمهوری اسلامی نه منکر برجام و نه دل بسته به آن است و رویکرد دولت جدید در ایران گره زدن اقتصاد و معیشت به این توافق نیست.

بر این اساس؛ تکلیف اروپا و آمریکا در قبال مذاکرات کاملا روشن است و آن اینکه هیچ توافقی جز با تغییر رفتار خصمانه، انجام کامل تعهدات و پذیرش حقوق مسلم ملت ایران از سوی آن‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: دیدار‌های روز نخست وزیر امور خارجه در نیویورک/ امیرعبداالهیان به مقامات دنیا چه گفت؟

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان سازمان ملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان سازمان ملل وزیر خارجه دیدار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.

در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.

در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی، کشور‌های اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد