Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد امروز چهارشنبه در پنل عالیرتبه بزرگداشت بیستمین سالگرد بیانیه و اقدام عمل دوربان شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: در بیستمین سالگرد تصویب اعلامیه و برنامه عمل دوربان مایلم از تمامی شخصیتهای سیاسی، دینی، ملی و مقامات رسمی که با جدیت در مسیر اعتلای کرامت انسانی کوشیدند و به شکل گیری اعلامیه و برنامه عمل دوربان کمک کردند، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باعث تاسف است که دو دهه پس از تصویب اعلامیه و برنامه عمل دوربان، جهان امروز با گسترش پدیده نژادپرستی مواجه است. قتل جرج فلوید در مینه سوتای آمریکا و اعتراضهای فراملی به افزایش اسلام هراسی نشان میدهد که جامعه بین المللی لازم است موانع عمده در مسیر مبارزه علیه تبعیض نژادی را شناسایی کرده و با جدیت به رفع آن بپردازد.
وزیر خارجه بیان کرد: متعاقب پیروزی انقلاب اسلامی، دولت نوپای جمهوری اسلامی ایران برخلاف روابط نزدیک رژیم سابق با برخی از دولتهای نژادپرست، تصمیم گرفت در مبارزات منتهی به سرنگونی آپارتاید در کنار مردم آفریقای جنوبی با تمام توان بایستد. اقدامی که متعاقباً در سفر نلسون ماندلا رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران، قویاً مورد تاکید و قدردانی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اینجانب بعنوان وزیر جدید امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مفتخرم که اعلام کنم امروز نیز اراده
کشورم بر نابودی کامل تمامی اشکال تبعیض نژادی از جمله آپارتاید و صهیونیسم متمرکز است. اینها  جنایت هایی هستند که فجایع بیشماری از جمله کودک کشی و اشغال خزنده سرزمین یک ملت با شهرکسازی تا قلب مسجدالاقصی را رقم زده اند.

وی افزود: تنها با اراده جمعی مشترک جامعه بین الملل حول محور همکاری، اتحاد و عدم تحمل نژادپرستی، این امکان وجود دارد تا با این جنایتهایی که برخی علیه بشریت مرتکب می شوند، مقابله کرد.

وزیر خارجه عنوان کرد: جمهوری اسلامی از ابتکاراتی همانند مجمع دائمی آفریقایی تباران که با هدف بهبود شرایط زندگی تمامی مردمان آفریقایی تبار در اقصی نقاط جهان تشکیل شده است، استقبال می کند.

وی ادامه داد: چالشهای جدید ناشی از تبعیض نژادی و نژادپرستی در جهان، ضرورت بروزرسانی اسناد بین المللی در مقابله با روندهای نامناسب را دو چندان می کند. از جمله غیرانسانی ترین این چالشها، اعمال اقدامات قهرآمیز یکجانبه و تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه توسط ایالات متحده علیه مردم ایران، کوبا، سوریه، ونزوئلا و دیگر ملتهای مستقل است که موجب شده صدها میلیون انسان تنها بر اساس ملیت و محل تولد مورد تبعیض و مجازات دسته جمعی قرار گرفته و حقوق انسانی آنان پایمال شود.

وی گفت: برای آنانی که به تحریم اعتیاد دارند باید یادآوری کنم که هفت سال پس از انتشار اعلامیه دوربان، نلسون ماندلا و حزب او همچنان در فهرست تحریم ایالات متحده قرار داشتند، ولی آپارتاید برای همیشه در این کشور نابود شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه دوربان آپارتاید نلسون ماندلا جمهوری اسلامی ایران تبعیض نژادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی شهر ایلام، برگزار شد، اظهار کرد: اقدام شجاعانه و بازدارنده سپاه علیه رژیم نامشروع صهیونیستی، وعده صریح خداوند در قرآن کریم است که می‌فرماید: با تمام توانتان خود را علیه دشمنان اسلام و مسلمین و دشمنان خداوند تقویت کنید که برای دشمنان بازدارنده خواهد بود و در این صورت، مورد ستم قرار نخواهید گرفت.
وی با اشاره به این که هزینه کردن برای دفاع از کشور در واقع سرمایه گذاری با بیشترین منفعت است و ثمرات آن تأمین امنیت پایدار و بازدارندگی از شرارت دشمنان است، افزود: تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، اوج درماندگی این رژیم نامشروع را به نمایش گذاشت. 
حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گرفتار شده است و می‌خواهد جنگ را در منطقه شعله ور کند تا شاید به عمر منحوس خود چند روزی بیشتر ادامه دهد.
وی تشریح کرد: پاسخ هوشمندانه و قاطع جمهوری اسلامی ایران به این شرارت، شایسته تبریک و قدردانی است.
امام جمعه ایلام با اشاره به این که رهبر فرزانه و خردمند انقلاب برای هدایت جامعه اسلامی هدیه خداوند در این دنیای طوفان زده است، ادامه داد: حزم و تدبیر ایشان در این عملیات، تحسین خردمندان دنیا را نسبت به رهبری انقلاب بر زبان‌ها جاری کرد.
وی با بیان این که عملیات وعده صادق، بخشی از توانمندی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشت و به دنیا این پیام را مخابره کرد که زمان بزن و درو گذشته است، تأکید کرد: دشمن با حمله مستقیم به کنسولگری ایران، حماقتی کرد که مسیر فرود آمدن موشک‌های جمهوری اسلامی را بر سرشان هموار کرد.
امام جمعه ایلام اذعان کرد: قدرت سانسور دشمن بالاست و بعد‌ها معلوم خواهد شد که چه تلفات سنگینی بر آن‌ها وارد شده و چه کابوسی آرامش آن‌ها را به هم ریخته است؛ همانطور که به مرور در حال بیان آسیب‌های وارد شده هستند و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ۲ پایگاه هوایی آن‌ها کاملاً نابود شده است و تعداد زیادی از سربازان آن‌ها نیز کشته شده اند.
حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: شکست مفتضحانه دشمنان اسلام در حالی رقم خورد که اجرای این انتقام سخت اعلام شده بود و غافلگیرانه نبود؛ امری که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و برتری نظامی آن است. 
امام جمعه ایلام افزود: عملیات وعده صادق ضعف و ناتوانی صهونیست‌ها و پشتیبانان آنان را در دنیا آشکار کرد؛ زیرا موشک‌ها و پهباد‌ها با اعلام قبلی با حجم گسترده‌ای که داشتند از فراز پایگاه‌ها و ناو‌های آمریکای رد شدند و به سلامت در سرزمین اشغالی بر فرق آن‌ها فرود آمدند و هیچ عکس العملی نیز به آن داده نشد.
حجت الاسلام کریمی تبار یادآوری کرد: رژیم صهیونیستی که با گنبد آهنین به خود می‌بالید؛ وقتی موشک‌های بالتستیک بر سر آن‌ها فرود آمد در برابر آن تسلیم و مستأصل شدند.
وی بیان کرد: شورای امنیت سازمان ملل حاضر به محکومیت حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران نشد؛ بنابراین در چنین دنیایی فقط با منطق بازداردندگی می‌توان از خود دفاع کرد و متجاوز را سر جایش نشاند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس در شرایطی قرار گرفته است که نمی‌تواند عکس العملی نشان بدهد.

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل ابهت امت اسلامی را به رخ جهانیان کشاند/مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
  • ببینید | مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • پیام تبریک رئیس پلیس پایتخت به مناسبت روز ارتش
  • «وعده صادق» آغاز حرکت نابودی اسراییل است
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور