Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، رسول نجفیان بازیگر، کارگردان و خواننده که مهمان روز گذشته 31 شهریورماه برنامه «نشان ارادت» بود، با اشاره به اینکه در محله حسن آباد تهران به دنیا آمده است درباره خاطرات دوران کودکی خود در ایام محرم مطرح کرد: در خانه‌ای زندگی‌ می‌کردیم که با بیش از 10 نفر از مسیحیان، یهودیان، ارامنه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همسایه بودیم. عجیب بود که همه این عزیزان در ماه محرم پابه‌پای ما در مراسم شرکت می‌کردند و نذر می‌دادند.

وی درباره آیین‌های خانگی عزاداری گفت: در همه شهرها و روستاهای ایران از جمله تهران هر نوحه جایگاه و روز خودش را داشته است قبل از محرم نوحه‌های چاووشی‌خوانی می‌شد چراکه قدیم‌ها زائران پیاده به کربلا می‌رفتند که چند سال طول می‌کشید و نوحه‌هایی از آنجا جالب است بدانید که فامیلی بنده به دلیل آنکه اجدادم پیاده به کربلا رفتند و در دارالسلام نجف به خاک سپرده شدند، به نجفیان مشهور شدیم.

این بازیگر تلویزیون افزود: بسیاری از این نوحه‌ها از دل مردم جوشیده و خالصانه گفته شده است. بر اساس تحقیقات من برخی از نوحه‌ها برای قبل از صفویه است و افراد نسل به نسل آن را حفظ کرده‌اند.

نجفیان درباره تخریب عتبات عالیات در زمان‌های مختلف تصریح کرد: از نظر من چیزی که ضرورت ندارد از بین می‌رود اما مساله ماندگاری اهل بیت مساله خداوند و عشق الهی است در حقیقت این چشمه همیشه جوشان است و از بین نمی‌رود.

وی درباره فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: فعالیت در این بخش با عشق است و من فکر می‌کنم بعد معنوی این کار اهمیت دارد. صدام بسیار تلاش کرد همه حرم‌ها را ویران کند تا عشق و مهربانی را بپوشاند اما این شکوه قابل از بین بردن نیست.

به گفته این کارگردان، راهپیمایی اربعین در دنیا یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز جهان است و مانند آن وجود ندارد چراکه در این راهپیمانی فقط عشق و همدلی وجود دارد.

نجفیان در پایان با اشاره به اینکه خواب دیده است که خادم افتخاری حرم امام حسین (ع) شده، مطرح کرد: حس اینکه روزی بتوانم خادم حرم امام حسین (ع) شوم، وصف شدنی نیست و امیدوارم اگر این اتفاق رخ داد لایق این لطف و محبت باشم.

«نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و با مشارکت ستاد بازسازی عتبات در ایام محرم و صفر از گروه معارف شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عشق کارگردان رسول نجفیان نوحه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین دادگاه علنی برخط دادگستری استان تهران در سال ۱۴۰۳ در شعبه اول بخش قضائی قلعه نو به ریاست قاضی سید رسول میرنژاد برگزار شد که با استقبال علاقمندان به مباحث حقوقی قضائی در فضای مجازی همراه بود.

نخستین جلسه دادگاه برخط به موضوع تصرف عدوانی اختصاص داشت و در این دادگاه دوم نیز قاضی مذکور به دعوی طرفین با موضوع الزام به تنظیم سند رسیدگی کرد.

رسول میرنژاد بروجنی رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی بخش قلعه نو در پایان این محکمه گفت: برگزاری مستمر این دادگاه‌ها گامی مؤثر و بلند در افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضائی و تحقق اهداف سند تحول و تعالی قوه قضائیه است.

شروع دوباره دادگاه‌های برخط با استقبال علاقمندان به حقوق و مباحث قضائی همراه بود؛ همچنین قاضی این دادگاه نیز ضمن توجه به حضور برخط بسیاری از دانشجویان و دانش پژوهان حقوقی توضیحاتی را متناسب با موضوع دادگاه ارائه داد.

کد خبر 6086106

دیگر خبرها

  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی!
  • لحظه شماری این استقلالی محبوب برای پرسپولیس و سپاهان
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • پدر شهید والامقام عبدالرضا هردوانه آسمانی شد
  • لحظه شماری سجاد برای پرسپولیس و سپاهان
  • حسرت سپاهانی‌ها با درخشش چهره اصفهانی!