Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود عصر روز چهارشنبه با پیتر ماورر رییس صلیب سرخ جهانی ملاقات کرد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از تلاش‌های صادقانه پیتر ماورر، از اقدامات و کمک‌های صلیب سرخ برای تفحص مفقودین و شهدای جنگ تحمیلی در خاک عراق و همچنین کمک‌های هرچند محدود اما ارزشمند به هلال احمر برای مبارزه با همه گیری کرونا قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به وضعیت خطیر انسانی در افغانستان، تلاش بی وقفه پرسنل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و همچنین سازمان‌های مرتبط در داخل ایران برای کمک به بیجا شدگان و آوارگان طی هفته‌های اخیر را تشریح کرد و اظهار داشت: تلاش کردیم در میانه فراگیری کرونا و به رغم همه فشارهایی که این روزها جامعه ایران با آن روبرو است، تا جایی که ممکن است بیجا شدگان افغانستانی را نیز تحت واکسیناسیون کرونا قرار دهیم ولی در این رابطه به کمک فوری و جدی بین المللی نیاز است.

وزیر خارجه با انتقاد شدید از سکوت نهادهای حقوق بشری در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا اقدامی ضد انسانی و یک تروریسم آشکار بر ضد مردم ایران است که می‌بایست توسط همه مردود شمرده شده و با آن‌مقابله شود.

در این دیدار رییس صلیب سرخ نیز ضمن تقدیر از همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته و همچنین میزبانی سخاوتمندانه ایران از آوارگان افغانستانی، به اقدامات و کمک‌های صورت گرفته آن سازمان به افغانستان فارغ از تحولات سیاسی آن کشور اشاره کرد و گفت صلیب سرخ یکی از مهمترین کمک کننده ها به افغانستان و عرضه کننده کمک‌های بشردوستانه به آن کشور طی سالهای گذشته بوده است.

وی در رابطه با نوع کمک‌ها گفت تلاش شده است فعالیت‌های بشردوستانه فقط محدود به ارسال کالا نباشد بلکه کمک به زیرساخت‌های لازم بهداشتی و سلامت فیزیکی و روانی و اجتماعی جامعه افغانستان را نیز دربرگیرد. وی تلاش برای باز ماندن دفاتر صلیب سرخ در افغانستان را افتخاری برای این سازمان دانست.

ماورر در رابطه با فعالیت صلیب سرخ در یمن نیز ضمن اشاره به اینکه این سازمان در آنجا همچنان فعال است، نسبت به سخت شدن فعالیت‌ها در یمن و فشار مستقیم و کمرشکن اقتصادی بر مردم یمن ناشی از محاصره هشدار دارد.

پربیننده ترین بایدن: آماده بازگشت به برجام هستیم / ارتش آمریکا نمی‌ تواند وارد همه درگیری‌ های جهان شود سخنرانی رییسی در مجمع عمومی سازمان ملل تا ساعاتی دیگر لغو تحریم های آمریکا شرط از سرگیری مذاکرات برجام است / ایران متناسب با آمریکا اقدام خواهد کرد راهی برای حل اختلاف با ایران جز گفت‌‌ و گوی مبتنی بر احترام متقابل وجود ندارد نقض حقوق ملت ها صلح جهانی را به خطر می اندازد / تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت ها است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه صلیب سرخ کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در این هفته‌ها بیش از هر زمانی به گلزنی عیسی آل‌کثیر به عنوان تنها مهاجم تخصصی خود نیاز مبرمی دارد.

آل‌کثیر مقابل ملوان یک گل سه امتیازی زد و کادرفنی پرسپولیس امیدوار است او به روند گلزنی خود ادامه بدهد. او که نیم فصل دوم به پرسپولیس برگشت، تابه‌حال ۴ گل در لیگ و حذفی به ثمر رسانده است.

پرسپولیس این هفته در یک بازی حساس باید در آبادان به مصاف صنعت نفت برود و عیسی آل‌کثیر، مهاجم جنوبی سرخ‌ها، مقابل تیم اسبق خود قرار می‌گیرد.

در صورت گلزنی این مهاجم احتمالا باید شاهد خوشحالی نکردن عیسی در آبادان به احترام هواداران تیم سابقش باشیم. او این روزها در تمرین با آمادگی خوبی ظاهر شده و در پی زدن پنجمین گل فصلش برای پرسپولیس است.

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • رئیسی: سکوت سازمان‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است
  • خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!