Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، ۵ اسیر اداری فلسطینی که از بیماری شدید رنج می‌برند، در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه و نیز نامحدود، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم و از خوردن دارو پرهیز کرده اند.

بر این اساس، القدس العربی با اشاره به تشدید اقدامات وحشیانه و تلافی جویانه زندانبان‌ها علیه اسیران فلسطینی پس از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی علاوه بر این اقدامات، برای اسیران احکام اداری صادر می‌کنند {یعنی اسیران را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت زمان نامعلوم روانه زندان می‌کنند}.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهاماتی که به صدور این احکام منجر شده است، به بهانه محرمانه بودن اعلام نمی‌شود و در بیشتر موارد پیش از پایان مدت زمان بازداشت تمدید می‌شود. وکلای این اسیران نیز اجازه ندارند از اتهامات موکلان خود باخبر شوند و این نقض صریح قوانین بین المللی است.

هم اکنون بیش از ۴۵۰ اسیر اداری در زندان‌های رژیم اشغالگر صهونیستی در بند هستند. این اسیران نیز همانند دیگر اسیران هدف آزار و شکنجه قرار می‌گیرند. پنج اسیر بیمار اداری در اعتراض به این نوع بازداشت تصمیم گرفتند دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم و از خوردن دارو پرهیز کنند.

کمیته امور اسرا و ازادگان فلسطینی با اعلام اسامی این اسیران افزود: این پنج اسیر پس از گذراندن سال‌ها حبس به علت بازداشت اداری بار دیگر روانه زندان شده اند. این افراد از مشکل شدید جسمانی رنج می‌برند و به مراقبت مداوم نیاز دارند. بنابر اعلام باشگاه اسیران فلسطینی، این افراد فقط پنج نفر از ده‌ها اسیر اداری هستند که سال هاست از زندان بیرون نیامده اند. مجموع سال‌های حبس برخی از این اسیران به بیش از ۱۵ سال رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید

خبرنگاران فلسطینی در نوار غزه از همتایان خود مقیم در ایالات متحده آمریکا خواستند در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید را تحریم کنند .

به گزارش مشرق، مدافعان حقوق فلسطینی‌ها نامه‌ای به ۲ زبان‌ انگلیسی و عربی توزیع کردند و در آن از رسانه‌های آمریکا خواستند از شرکت در ضیافتی که برای ۲۷ آوریل ترتیب داده شده است، خودداری کنند.

نسخه انگلیسی زبان وبگاه خبری العربی الجدید بخشی از محتوای این نامه را منتشر کرده است که در آن آمده است: ما به عنوان روزنامه‌نگاران فلسطینی از شما همکارانمان در سراسر جهان می‌خواهیم که فوراً و قاطعانه علیه همدستی مداوم دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قتل عام هدفمند و آزار و اذیت خبرنگاران در غزه اقدام کنید.

در ادامه نامه، شرایط سخت کاری خبرنگاران در نوار غزه در مقایسه با ضیافت اختصاصی خبرنگاران توضیح داده شده است، تناقضی که خبرنگاران غزه با توجه به قدرتی که واشنگتن در اختیار دارد، آن را هم امتیاز و هم مسؤولیت می‌دانند.

«ایمان محمد» فتوژورنالیست مستقل و یکی از سازمان‌دهندگان این ابتکار به العربی الجدید گفت در حالی که نسل‌کشی در غزه وجود دارد، انجام روتین کارها توسط خبرنگاران و دولت آمریکا درست به نظر نمی‌رسد.

این عکاس که تاکنون چندین مهمانی شام را برای خبرنگاران در کاخ سفید پوشش داده است، می‌گوید ترتیب ضیافت شام برای خبرنگاران کاخ سفید رویداد منحصر به فردی است.

ایمان و سایر حامیان حقوق مردم فلسطین امیدوارند روزنامه نگاران از مراسم ضیافت کاخ سفید برای صدور یک بیانیه تاثیرگذار استفاده کنند.

در نامه مذکور آمده است: حرفه خبرنگاری با روشن کردن حقیقت و پاسخگو کردن قدرت، نقش اساسی در ایستادگی در برابر بی‌عدالتی دارد. امضاکنندگان این نامه می‌گویند: برای ما غیرقابل قبول است که از ترس یا نگرانی بابت شغل خود سکوت کنیم، در حالی که خبرنگاران در غزه همچنان به دلیل انجام همین کار ما دستگیر، شکنجه و کشته می‌شوند.

طبق اعلام سندیکای خبرنگاران فلسطینی، با گذشت بیش از ۶ ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش اشغالگر ۸۰ مقر نهادهای رسانه‌ای محلی و بین‌المللی را به طور کامل یا جزئی منهدم کرده است و خبرنگاران را حین پوشش خبری با وجود پوشش خبرنگاری آنها هدف قرار می‌دهد و تاکنون ۱۴۰ خبرنگار و عکاس خبری بر اثر هدف‌گیری و بمباران بی‌رویه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی در واکنش به حوادث اردوگاه نور شمس
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • گردان افراطی صهیونیستی که آمریکا تحریم اش کرد را بشناسیم
  • فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید