Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با بیان این‌که ظرفیت‌های سواحل مکران بسیاری از چالش‌های اقتصاد ملی و فراملی را مرتفع می‌کند، گفت: ظرفیت‌های ویژه سواحل مکران در پیمان شانگهای راه‌گشاست.

«معین‌الدین سعیدی»، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «اهمیت استفاده از ظرفیت سواحل مکران در پیمان شانگهای» گفت: آقای رئیس جمهور در سفر به چابهار به عمران سواحل مکران اشاره ویژه‌ای داشتند و با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به سواحل مکران و اینکه ایشان معتقد هستند، ظرفیت‌های سواحل مکران بسیاری از چالش‌های اقتصاد ملی و حتی فراملی را مرتفع می‌کند، ضرورت عمران سواحل مکران بیش از قبل احساس می‌شود که ان‌شاءالله با همت آقای رئیسی موضوع اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ادامه بیان کرد: با توجه به اجلاسی که در تاجیکستان برگزار شد، با پیوستن ایران به پیمان شانگهای، ظرفیت‌های ویژه سواحل مکران به‌صورت ویژه چابهار که نقطه کانونی سواحل مکران است بسیار می‌تواند راهگشا باشد. ظرفیت‌های ترانزیتی، ظرفیت‌های حوزه بندری، شیلاتی، کشاورزی از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد. چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و دسترسی به آب‌های آزاد را دارد، این ظرفیت‌ها، اقتصاد ملی را متحول می‌کند. 

سعیدی افزود: اگر قرار باشد سواحل مکران ماموریت بین‌المللی خود را ایفا کند مستلزم این است که در ابتدا شاخص‌های توسعه استانی افزایش پیدا کند، شما می‌دانید که تمام شاخصهای توسعه استانی این پهنه اختلاف معناداری با محروم‌ترین نقاط استان‌های دیگر دارد و نمی‌توان انتظار داشت که با این شرایط این پهنه بتواند ظرفیت‌های بین‌المللی خود را احیا کند و در اقتصاد بین‌المللی نقش ویژه داشته باشد.

او در پایان گفت: رئیس‌جمهور در حوزه ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار وعده‌ای دادند که امیدواریم با همت خود ایشان و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت و همه ارکان تصمیم‌گیر این امر اجرایی شود زیرا در صورت ایجاد دانشگاه علوم پزشکی، شاهد یک جهش ویژه در حوزه شاخص‌های سلامت در جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود./ 6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم برنا استفاده از ظرفیت اقتصاد تاجیکستان ایران کشاورزی شاخص دانشگاه علوم پزشکی شورای عالی انقلاب وزارت بهداشت علوم پزشکی سلامت سیستان و بلوچستان سواحل مکران پیمان شانگهای سواحل مکران اقتصاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | این حرف‌های پیمان طالبی، او را از صداوسیما حذف کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

برخی شنیده‌ها از ممنوع‌الکاریِ پیمان طالبی، مجری پرحاشیه صداوسیما حکایت دارد.

طی ساعات اخیر ویدئویی از پیمان طالبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که وی در اظهاراتی تند برخی مسئولان را مورد انتقاد قرار داده است و بنا بر ادعای برخی فعالان رسانه و کاربران فضای مجازی، پیمان طالبی از حضور در صداوسیما منع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • فیلم | این حرف‌های پیمان طالبی، او را از صداوسیما حذف کرد!
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در دنا
  • بارش های بهاری
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه