Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان عصر چهارشنبه با خانم «اندی ندایتوا» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه نامبیا در نیویورک ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بر اهمیت آفریقا در سیاست خارجی دولت جدید تاکید کرد و از نامبیا به عنوان کشور دوست یاد کرد که ایران همراه و همدل در مبارزات آنها برای استقلال در کنار آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرعبداللهیان ضمن اشاره به سفر ۵ سال پیش خود به آن کشور اظهار کرد:  کمیسیون مشترک اقتصادی آخرین بار در آن سفر برگزار شد و جا دارد در اولین فرصت دور جدید برگزار شود.

در ادامه این دیدار  به مشکلاتی که در روابط خوب تجاری دوجانبه به ویژه در خصوص امور مالی و بانکی ایجاد شده اشاره شد  و راههای حل و فصل آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 در این دیدار وزیرامور خارجه کشورمان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر خارجه نامبیا نیز در این دیدار ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که روابط دیپلماتیک با نامبیا پس از استقلال این کشور را برقرار کرد، به سابقه طولانی روابط دو کشور اشاره کرد و آمادگی دولت خود را برای گسترش همکاری‌ها در حوزه های تجاری، معدن، کشاورزی، بهداشتی و دارویی اعلام کرد.

وی در ادامه اظهارکرد: علیرغم اینکه تحریم های آمریکا موانع زیادی برای روابط ایجاد کرده است اما از آنجا که روابط با ایران برای نامیبیا از اهمیت بالایی برخوردار است، این کشور تمام تلاش خود را کرده است تا روابط دوجانبه کمترین آسیب را ببیند.

در این دیدار  دو طرف در خصوص آخرین تحولات در حوزه آفریقا تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين اميرعبداللهيان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد

وزیر خارجه ایران از سفر به ترکمنستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در راه ترکمنستان است. 

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

او تاکید کرد «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

امیرعبداللهیان روز گذشته نیز در تهران میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد