Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدرسه‌ای در درمیان چندین سال از رنگ و رو افتاده بود و حالا دانش آموزان همان مدرسه کمر همت بسته اند و به مرمت و زیباسازی مدرسه خود مشغول شده اند.

طبق گفته دانش آموزان و مسئولین مدرسه، وضع ظاهری و در و دیوار این مکان آموزشی در چند سال اخیر نامناسب بوده است و دانش آموزان با خیال راحت نمی‌توانستند تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپری شدن اوقات فراغت در خدمت به خلق

یکی از دانش آموزان می‌گوید: تصمیم گرفتیم در قالب یک اردوی جهادی به زیباسازی مدرسه خود اقدام کنیم تا برای سال تحصیلی جدید آماده شود.

او ادامه می‌دهد: خوشحال هستیم که اوقات فراغت خود را به بهترین شکل سپری می‌کنیم و می‌توانیم برای مدرسه خودمان کاری انجام دهیم تا در آن به راحتی تحصیل کنیم.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۳۳ خیر مدارس شهید مقری و شهید رضا زاده روستای سیوجان

این دانش آموز درمیانی بیان می‌کند: افزایش شور و شوق دانش آموزان برای تحصیل در مدرسه، هدف ما از زیباسازی این مکان است.

به گفته یکی از مسئولین مدرسه، با انجام چنین اقداماتی دانش آموزان به معنای واقعی و در عرصه عمل خدمت به مردم را می‌آموزند.

این دانش آموزان در قالب طرح هجرت ۳ که مهمترین عنصر آن محصلین هستند، اقدام به زیباسازی و مرمت قسمت‌های مختلف مدرسه خودشان می‌پردازند.

۸۶۴  دانش آموز در طرح هجرت مشارکت دارند

سرهنگ امانتی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از این امر جهادی گفت: ۷۲ گروه جهادی در استان که از دانش آموزان تشکیل می‌شوند، در قالب طرح‌های هجرت به زیباسازی و بازسازی مدارس مشغول اند.

او افزود: این برنامه‌ها با مشارکت آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و خیرین برگزار می‌شود.

سرهنگ امانتی با بیان اینکه ۸۶۴ دانش آموز تاکنون در این برنامه شرکت کرده اند، اظهار کرد: به میزان ۸ هزار و ۶۴۰ نفر روز برنامه در قالب اردو‌های طرح هجرت انجام شده است.

۵۰ آموزشگاه در سطح استان به همت دانش آموزان حاضر در طرح هجرت ۳ بازسازی شده اند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سال تحصیلی آموزش و پرورش طرح هجرت دانش آموزان طرح هجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی