Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:06:46 GMT

روستاهای جیرفت میزبان ۸ المپیاد هستند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۱۰۳۳

روستاهای جیرفت میزبان ۸ المپیاد هستند

حسن موسی باغی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاریخ شروع این المپیادها را از ۲۰ شهریورماه سال جاری اعلام و بیان کرد: شناخت استعدادهای کمترشناخته شده در روستاها در همه بخش ها بویژه ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضمن توانمندسازی تیم های ورزشی شهرستان، استان و کشور با بهره گیری از حضور آنان، می تواند زمینه شکوفایی بیشتر مناطق محروم روستایی و نیز توانمندسازی ساکنان آنها را بیش از پیش فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۲ المپیاد در حسین آباد دهدار و باغبابوئیه برگزار شده است.

موسی باغی با بیان اینکه هشت خانه ورزش روستایی در سطح شهرستان جیرفت فعال است از رقابت ۵۰۰ نفر در خانه های ورزش روستایی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: المپیاد ورزشی در ۲ بخش آقایان و بانوان در رده های سنی ۱۴ تا ۱۶ سال برگزار می شود.

وی رشته های ورزشی رقابت های المپیاد را شامل فوتبال دستی، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و طناب زنی برشمرد و افزود: نفرات برتر رشته های ورزشی ابتدا در سطح خانه ورزش هر روستا انتخاب و به مسابقات شهرستانی و در مرحله بعد برای شرکت در مسابقات استانی معرفی می شوند.

رئیس هیات ورزش روستایی جیرفت ادامه داد: در پایان نیز نفرات برتر به مسابقات المپیاد کشوری راه خواهند یافت.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

به گزارش ایرنا از جمله قهرمانان پارالمپیک امسال در توکیو که توانست رکوردجهانی را نیز جابه جا کند سعید افروز در رشته پرتاب نیزه بود که از روستای آبشور بخش اسفندقه شهرستان جیرفت به این مرحله از توانمندی و ظهور و بروز در سطح بین المللی رسیده و در گفت وگوی اخیر خود با ایرنا بر ضرورت تقویت ظرفیت های ورزشی در روستاها و استعدادیابی در این مناطق تاکید کرد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمان وزارت ورزش و جوانان جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمان وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمان وزارت ورزش و جوانان جیرفت ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید خلیلی عصر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر اظهار کرد: پس از دوران کرونا نخستین اعزام تیم ملی والیبال دانش‌آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: در تیرماه تیم ملی بسکتبال و سایر رشته‌ها به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهد شد.

دبیر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است و در رشته‌هایی که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغاز کرده است.

خلیلی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های توانمندسازی معلمان ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش‌آموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال جاری خواهد بود.

مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر با حضور مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان، نایب رئیس و دبیر فدراسیون دانش‌آموزی و اعضای مجمع برگزار و صادق عبدالهی با ۲۷ رأی به‌عنوان رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد.

کد خبر 6084833

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است
  • با همکاری دستگاه‌های اجرایی به دنبال توسعه ورزش استان هستیم