Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال آغاز سال تحصیلی از سوم مهرماه به صورت مجازی است و رویکرد آموزش و پرورش تحصیل آرام، منظم و تدریجی با لحاظ تمام جوانب است، گفت: تصمیمات وزارت آموزش و پرورش متعهد به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و یک دستورالعمل کلی از سوی وزارت برای آغاز سال تحصیلی به کل کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آغاز سال تحصیلی اول مهر خواهد بود، اما با توجه به این که این روز مصادف با روز پنجشنبه است، در این روز با عنوان جشن شکوفه‌ها مدارس برای دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی برای آشنایی آن‌ها با حوزه تعلیم و تربیت، مدرسه و معلمان باز خواهد بود، لذا از سوم مهر ماه نیز مدارس سراسر کشور سال تحصیلی را شروع خواهند کرد.

پاشایی با اشاره به اینکه بازگشایی اصلی مدارس برابر دستور العمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش از اول آبان ماه و آغاز سال تحصیلی در سوم مهر ماه به صورت مجازی، ترکیبی و تلویزیونی خواهد بود، اضافه کرد: طبیعی است که در دنیا بحث حضور دانش آموزان در مدرسه اولویت اول است حتی برای ارتقای کیفیت در حوزه آموزش محتوای درسی نیز اولویت اول در دنیا حضوری است و در کشور‌های مختلف نیز سعی بر این بود که در دوران کرونا در اولین فرصت دانش آموزان در مدارس حضور یابند.

او اظهار داشت: در ابتدای کرونا به لحاظ اجبار به آموزش مجازی روی آوردیم و روند صد ساله آموزش تغییر یافت، اما این اجبار باعث رخ دادن اتفاقات جدیدی در حوزه آموزش و پرورش شد که ما توانستیم آموزش‌های خود را به سمت آموزش‌های مجازی بکشانیم که منجر به شکل گرفتن ابر شبکه‌ای مانند شاد شد.

پاشایی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای شروع مدارس با چهار روش مجازی، حضوری، ترکیبی و تلویزیونی را دارد.

او با بیان اینکه برخی از مناطق روستایی آذربایجان شرقی زیرساخت‌های اولیه را برای استفاده از حوزه آموزش مجازی را ندارند، افزود: این استان جزو اولین استان‌هایی است که به لحاظ اهمیت این موضوع اقدامات موثری انجام و مورد تایید وزیر وقت آموزش و پرورش قرار گرفت.

پاشایی دوران کرونا را هم برای دانش آموزان و اولیای محترم و هم برای متولیان امر آموزش و پرورش و برای نظام و تعلیم تربیت دوران سختی ارزیابی کرد و یادآورشد: لازمه جبران این مشکلات این است که اضلاع مختلفی که در تعلیم و تربیت مهم و تاثیر گذار هستند، با یکدیگر همکاری کنند چرا که حوزه آموزش و پرورش به تنهایی توانایی این کار را نخواهد داشت و باید اولیای محترم، معلمان و مدیران مدارس و نهاد‌های تاثیرگذار دست در دست هم دهند و به کمک هم این مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی آذربایجان شرقی آموزش و پرورش دانش آموزان حوزه آموزش سوم مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری

محمد مهدی اسماعیلی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری را نیز در فعالیت‌های این کانون ضروری خواند.

وزیر فرهنگ در دیدار با مدیر و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های اصیل و مانای ما است، با این تجربه و حضور نیرو‌های جوان و با انگیزه ترکیب این دو، افق روشن‌تری را در برابر فعالیت‌های این حوزه قرار داده است.

وی افزود: ما در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم. ما حوزه فرهنگ، هنر و رسانه داریم که در دولت مسئولیت آن برعهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه اجزا دولت مکلف به حمایت، ترویج و همراهی است.

اسماعیلی با تاکید براین نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارد کاملا با ماموریت‌های کلان وزارت فرهنگ تطبیق دارد و واقعا این نهاد دقیق و درست جانمایی شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اگر کانون ماهیت هیات امنایی و مشارکت دستگاه‌های دیگر را در مجمع عمومی خود نداشته باشد، با توجه به انباشت نیروی انسانی، ماموریت‌ها و حجم وسیع کاری آن طبیعتا این بار بر دوش آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما در وزارت فرهنگ، فعالیت‌های کانون را بخش اصلی ماموریت‌های خود می‌دانیم افزود: مدیریت کانون پرورش فکری یک تعامل خوبی با مجموعه وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند؛ ما حدود ۴ هزار کتابخانه داریم که یک قسمتی از کار باید به‌کمک یکدیگر در جهت هم‌افزایی انجام شود.

وزیر فرهنگ در مورد جشنواره فیلم‌کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: یکی از عناصر شکل‌دهنده این‌جشنواره، کانون پرورش فکری است و کار‌های کانون برای همه مغتنم است؛ مانند کار پویانمایی که سال‌گذشته ارائه شد و فروش آن‌جزو پنج فیلم پرفروش کشور در پررونق‌ترین سال سینما شده و حدود ۳۰ میلیون نفر در سینما‌های سراسر کشور بلیت خریداری کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با تاکید براین‌نکته که وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور یک‌ظرفیت بسیار مهم است بیان کرد: کانون پرورش فکری فعالیت خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم حضور ویژه‌ای دارد، از این رو ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

وی گفت: ما در حوزه مناطق فرهنگی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشتیم، برای نمونه ما می‌خواهیم خوی را یک منطقه فرهنگی ممتاز قرار دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما علی‌رغم تنوع قومیتی، لهجه، زبان و بعضا مذهب، یک چتر بالاتری به نام ایران را داریم، این مسئله مهمی است و حلقه‌ای است که ما را به راحتی به هم وصل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی‌گری که کاملا مطابق با سنت‌های مذهبی ما است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و کانون هم باید وارد این حوزه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته