Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت پنبه امسال  گفت: تعدادی از کشاورزان نیز کشت را به صورا قرار دادی با کارخانجات پنبه انجام داده اند که این واحد‌های تولیدی نیز محصول تولیدی را به قیمت روز خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

آغاز کشت کلزا در اراضی خراسان شمالی

او افزود: افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت جهانی این محصول سبب شده تا در کشور نیز قیمت پنبه افزایش یابد.

تشکری ادامه داد: طی امسال در سطح ۹ هزار هکتار پنبه کشت شده است و یکی از مشکلاتنی که پنبه کاران با آن مواجه هستند برداشت سنتی این محصول است.

او توضیح داد: از آنجاییکه اراضی کشت پنبه در این استان به صورت خرده مالکی است، امکان استفاده از کمباین برداشت پنبه در این اراضی وجود ندارد در نتیجه خود کشاورز به همراه خانواده خود اقدام به صورت دستی برداشت این محصول می‌کند.

او  با بیان اینکه کمباین برداشت پنبه در این استان وجود دارد، بیان کرد: از این دستگاه در زمین‌های کشاورزی که سطح آن‌ها زیاد هستند، استفاده می‌شود.

او یکی از معضلات تولید پنبه در این استان را استفاده از کیسه‌های نایلونی هنگام برداشت عنوان کرد و توضیح داد: الیاف نایلونی با الیاف پنبه مخلوط می‌شود و سبب می‌شود تا از کیفیت این محصول بکاهد در نتیجه قیمت آن کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود هنگام برداشت پنبه از کیسه‌های نایلونی استفاده نکنند و به جای آن از کیسه‌های چتایی استفاده کنند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان شمالی فروش پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرشاد مهرابی با اشاره به آغاز برداشت کلزا از سطح ۶۵۰ هکتار از اراضی رامهرمز گفت: پیش بینی می‌شود امسال یکهزار تن محصول از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی افزود: ۷ دستگاه کمباین دارای هد مخصوص، کار برداشت محصول کلزا در شهرستان رامهرمز را بر عهده دارند.


مهرابی ادامه داد: یک مرکز خرید در شهرستان  محصول کلزای کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری می‌کند.

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • شارژر بی‌سیم Anker با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد