Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مایک والتز و لیندزی گراهام، دو عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفتگو و از مقاومت او قدردانی کردند.

این دو مقام آمریکایی در یک بیانیه مشترک گفته اند: «گفتگو با احمد مسعود، افتخار و امتیاز بزرگی بود. از شنیدن تعهد مستمر وی برای مقاومت در برابر وحشی گری طالبان و دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی بشر قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

والتز و گراهام در ادامه گفته‌اند که طالبان عمدتا از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند و کابینه و نیروهای طالبان شامل القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی است.

این دو سیاستمدار آمریکایی گفته‌اند که به نفع آمریکاست که طالبان از سوی جامعه بین‌المللی مشروعیت پیدا نکند.

در بیانیه والتز و گراهام آمده‌است: «ما از دولت بایدن می‌خواهیم در برابر هرگونه تلاش برای به رسمیت شناختن طالبان افغانستان به عنوان دولت افغانستان مقاومت کند و در برابر همه درخواست‌ها برای ارائه نمایندگی طالبان افغانستان در سازمان ملل بایستد.»

این در حالی است که طالبان در نامه‌ای خواستار کرسی در سازمان ملل و سخنرانی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان شده‌اند. این گروه، سهیل شاهین را به عنوان نماینده دائم افغانستان در سازمان معرفی کرده است.

قابل ذکر است که احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان پس از سقوط کابل توسط طالبان، در پنجشیر مقاومت علیه این گروه را آغاز کرد.

وی پس از سقوط بخش هایی از پنجشیر به دست طالبان اعلام کرد که به مقاومت ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود که نیروهای او همچنان در برخی از مناطق پنجشیر حضور دارند، اما مکان حضور احمد مسعود مشخص نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احمد مسعود لیندزی گراهام احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان

برنامه توسعه سازمان ملل در روز جهانی زمین با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت 79 درصد از خانواده‌ها در افغانستان به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

سازمان ملل در این بیانیه از کمبود و بحران آب آشامیدنی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

برنامه توسعه سازمان ملل (یو.‌ان.‌دی/‌پی) در نوامبر سال 2023 گزارش داده بود افغانستان سال گذشته رتبه ششم را در میان کشورهای آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی به خود اختصاص داده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز آذرماه در گزارشی هشدار داده بود 12 میلیون نفر در افغانستان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش‌ها، افغانستان از سال 1950 تاکنون 1.8 درجه سانتیگراد تغییرات دما را تجربه کرده است.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود به بیش از 479 میلیون دلار نیاز است تا بحران آب و فاضلاب در افغانستان حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل