Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طا‌ها هشت ساله بود، آخرین فرزند خانواده بهرامی. پسری زیبا و خوش سرو زبان که وقتی به دنیا آمد به زندگی خانواده اش رنگ و بوی دیگری بخشید. هشت سال گذشت و طا‌ها بدون هیچ مشکلی روزگار را پشت سرگذاشت تا اینکه همین چند روز پیش وقتی با برادر بزرگترش برای چرای گوسفندان به اطراف روستایشان رفته بود دچار حادثه‌ای ناگهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر طا‌ها می‌گوید: حوالی ظهر بود که پسرم تماس گرفت و گفت طا‌ها حالش بدشده و روی زمین افتاده است. پس از تلفن پسرم بود که خیلی سریع خودمان را به محل حادثه رساندیم. طا‌ها روی زمین افتاده بود و هیچ حرکتی نمی‌کرد. ترسیده بودم، با خودروی پیکانم او را از روستایمان حیران در استان همدان به بیمارستان بعثت رساندم.

طا‌ها توسط پزشکان تحت درمان قرار گرفت، اما فشاری که به مغز پسرک وارد شده بود اوضاع وخیمی را برایش رقم به وجود آورده بود.

او ادامه داد: حدود ۲۰ ساعت پسرم زیرنظر پزشکان بود تا اینکه سرانجام آن اتفاقی که ترسش را داشتیم رخ داد. پزشکان گفتند فشاری که مغز طا‌ها وارد شده آنقدر زیاد بوده که پسرم دچار مرگ مغزی شده است. مرگ مغزی واژه‌ای که تا آن روز فقط اسمش را شنیده بودم، اما فکرش را نمی‌کردم یک روز برای عزیزترین فرد زندگی ام رخ دهد.

پدر طا‌ها گفت: دیگر امیدی نداشتیم به اینکه پسرم به زندگی بازگردد. وقتی پزشکان گفتند او دچار مرگ مغزی شده و باید اعضای بدنش را اهدا کنیم ماجرا را با همسرم در میان گذاشتم. تصمیمی که قرار بود بگیریم تصمیم سختی بود. اما می‌دانستیم با این تصمیم جان چند انسان نیازمند نجات پیدا می‌کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم برگه رضایت نامه را امضاء کنیم.

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحدفراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا تهران بیان کرد: با توجه به رضایت اولیای بیمار، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان بعثت همدان به بیمارستان سینا منتقل شد.

او در ادامه افزود: با تلاش پزشکان و متخصصان بیمارستان سینا، کبد و کلیه‌های بیمار مرگ مغزی جان سه بیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات داد.

منبع:رکنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو مرگ مغزی مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ثبت نخستین اهدای عضو امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهنام روندی امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین _ در جمع خبرنگاران از ثبت نخستین اهدای عضو امسال در استان به‌نام «سهیل ممدوح» خبر داد و اظهار کرد: سهیل ممدوح جوان ۳۵ ساله کرمانشاهی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده برای اهدای عضو، جان چندین بیمار را نجات داد.

وی افزود: کبد و ۲ کلیه این جوان مرگ‌مغزی شده به سه بیمار نیازمند اهدا شد و از بافت و نسوج بدن این مرحوم نیز پس از فرآوری برای دیگر بیماران نیازمند استفاده خواهد شد.

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان آمار اهدای عضو سال گذشته در استان کرمانشاه را ۹ مورد عنوان کرد و گفت: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌ها برای نجات جان بیماران است، ترویج این فرهنگ نیازمند فرهنگ‌سازی است.

کد خبر 744885

دیگر خبرها

  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار
  • نجات معجزه آسای کودک یخ زده در کوهستان | امیرمحمد ۲ساله ۲۴ ساعت تنها در کوه بود
  • حسن شکوهی دچار عارضه مغزی شد!
  • حسن شکوهی دچار عارضه مغزی شد
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۶ نفر زندگی دوباره بخشید