Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست تصویب این تفاهم نامه گفت در راستای سیاست های کلی ابلاغی جمعیت توسط رهبرمعظم انقلاب و در راستای جهش تولید مسکن و اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین تصمیم‌های دولت سیزدهم مبنی بر تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، برنامه‌های اجرایی این استان به جهت تولید مسکن، ایجاد سکونت و رونق در ساخت و ساز در قالب برنامه‌های کلی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، سیاستگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریدون همتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه و باتوجه به برنامه‌ریزی های کوتاه مدت در جهت تامین مسکن در شهرها و شهرک های جدید و انجام مطالعه های مکان یابی و جمعیت پذیری آن ها و نیز تصویب این طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و تکمیل مستندهای لازم جهت طرح در مراجع ذیصلاح، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی در مدت ۲ هفته نسبت به طرح و تصویب این طرح‌ها در کمیته‌های فرعی و نشست ‌های اصلی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور اقدام و امر به ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل شهر جدید مکران در فاصله ۵۰ کیلومتری کوه مبارک جاسک به وسعت سه هزار و ۵۵۰ هکتار و با جمعیت پذیری ۲۰۰ هزار نفر، شهر جدید « کوشک» به وسعت یکهزار هکتار در کنار شهرستان پارسیان با ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر جمعیت جهت اسکان و تامین نیازهای سکونتی شاغلان صنایع انرژی بر پارسیان  و شهرک مسکونی « دوتیس» در بندرلنگه به وسعت بیش از ۸۵ هکتار همجوار با زمین‌های بندر صیادی گرزه با جمعیت پذیری ۹ هزار و ۲۰۰ نفر جهت ایجاد یک مرکز جمعیتی مهم با امکانات متناسب و متوازن شهری جزیره کیش برای اسکان، حمایت و رفاه نیروی کار جزیره های کیش و هندورابی است.

وی گفت: همچنین تصویب طرح تفصیلی شهرهای بندرعباس، میناب، رودان، پارسیان، طرح پیوست به محدوده شهر جناح شهرستان بستک و طرح حریم ۶۰ متر نوار ساحلی شهر بندرعباس، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

همتی خاطرنشان کرد: از آنجا که توسعه سکونتگاه های جدید در جزیره ها و توسعه شهرهای ساحلی در قالب برنامه میان مدت در دستورکار استان قرار دارد، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی براساس دستورالعمل ترویج شهرک سازی کشور در مدت سه ماه نسبت به انجام مطالعه طرح‌های سکونتگاهی در سطح جزیره ها و نقاط جمعیت پذیر هرمزگان از جمله در قشم، هرمز، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، فارور، لارک و نوار ساحلی بندرعباس و میناب اقدام کند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: همچنین باتوجه به اینکه در برنامه میان مدت، استفاده از ظرفیت و زمین های نظامی موجود در محدوده شهرها بویژه شهر بندرعباس به منظور جهش تولید مسکن و افزایش جمعیت پذیری و تبدیل آن‌ها به فضاهای دارای کیفیت سکونت در دستور کار قرار دارد، مقرر شد نشست مشترکی با محوریت وزارت کشور و مشارکت وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح و استانداری هرمزگان با هدف برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت زمین‌های قابل بارگذاری مسکونی در سطح استان، ظرف مدت سه هفته آینده صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: پس از امضای این تفاهم‌نامه نیز  وزیر کشور در مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی بر لزوم سرعت دهی در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، در راستای سیاست های کلی ابلاغی رهبرمعظم انقلاب و با هدف استقرار جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور و همچنین مسکونی سازی جزیره ها و با توجه به تاکید و برنامه دولت مردمی برای تولید سالانه یک میلیون مسکن در کشور، با سرعت در طی فرآیندهای اداری مربوطه و تصویب برنامه تولید مسکن در هرمزگان با ایجاد شهرهای جدید ساحلی و نیز توسعه مسکونی سازی جزیره های چهارده گانه این استان، تاکید کردند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: انعقاد و اجرای این تفاهم‌نامه گام مهمی در راستای سرعت بخشی و جهش در برنامه‌های شهرسازی و تولید مسکن در استان محسوب می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قانون جهش تولید مسکن تفاهم نامه راه و شهرسازی جمعیت پذیری تولید مسکن جزیره ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دولت باید حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند و برای هموار کردن مسیر باید برنامه‌ اجرایی تدوین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در دیدار رئیس اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ صنفی، رئیس و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شعارهای سال مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مبتنی بر اقدامات کارشناسی و مطالعاتی و برای ریل‌گذاری و سوق دادن تمرکز مسئولین و مردم به نقاط ضعف کشور تعیین می‌شود.
وی عنوان کرد: امروز مهم‌ترین مشکل کشور اقتصادی است و همه به این موضوع واقف هستند اما باید آگاه بود اگر بخواهیم بازار رونق بگیرد یا روابط اقتصادی بین‌المللی تقویت شود باید تولید را در کشور افزایش دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تولید را یک گلوگاه

برای عرصه‌های مختلف حکمرانی دانست و بیان کرد: اقتصاد بر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که سهم مردم باید در اقتصاد کشور مشخص شود، تصریح کرد: دولت باید حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند و برای هموار کردن مسیر باید برنامه‌ اجرایی تدوین کند.
وی، با بیان این نکته که نباید دولت بخش خصوصی را رقیب خود ببیند، خاطرنشان کرد: اگر سهم بخش خصوصی خالص از دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی جلو بزند، روز شادمانی و پیشرفت است که دولت باید به صورت جدی این مهم را در دستور کار قرار دهند.
امام جمعه بندرعباس گفت: دولت باید بتواند بخش خصوصی سالم، با توانایی و مولد را با برخی از سرمایه‌دارنماها تفکیک کند تا مردم در اقتصاد و تولید مشارکت داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: امسال در تمام عرصه‌ها نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی هستیم و باید بخش خصوصی را برای تحقق جهش تولید تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: به آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای خصوص عرض کردم که آمارهای صنعتی و تولیدی کشور که ارائه می‌شود خوب است اما اگر وضعیت تورمی کشور و پرداخت یارانه‌های بخش‌های مختلف صنعت را در نظر نگیریم دچار خطا خواهیم شد به همین جهت است که برای ارزیابی شاخص‌های اقتصادی و صنعتی بنگاه‌ها، باید تمام یارانه‌هایی که دولت در قالب انرژی پرداخت می‌کند، را از شاخص‌ها کسر کنیم آن‌گاه می‌توان وضعیت پایدار و حقیقی صنعت را برآورد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: سود حاصل صنایع باید آنالیز شود و شاخص‌هایی نظیر نرخ ارز یارانه‌ای، یارانه‌های انرژی و ... از سودخالص کسر شود تا به سود و ارزش حقیقی خلق شده برسیم‌.

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی بانه
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا
  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن