Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی ناریشکین» رئیس اطلاعات خارجی روسیه در جمع خبرنگاران، ادعا‌های اخیر انگلیس درباره سومین متهم در پرونده قتل و مسمومیت «سرگئی اسکریپال» مامور اطلاعاتی سابق روسیه که برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نیز کار می‌کرد را دروغ خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات اسکاتلندیارد، [مرکز پلیس لندن] درباره متهم سوم در پرونده مسمومیت اسکریپال، یک دروغ دیگر است. اتهامات جدید از سوی انگلیس برای منحرف کردن توجه‌ها از خروج شرم‌آور ناتو از افغانستان است.»

این مقام ارشد اطلاعات روس در ادامه افزود: «به نظرم این، یک لاپوشانی یا حتی حمایت از دروغ‌های قبلی با یک دروغ جدید است. همچنین با توجه به تحولات اخیر در افغانستان، احتمالا این تلاشی برای جلب توجه مردم از خروج ناتو است. تلاشی برای انحراف توجه‌ها از این که دیگر ناتو قادر به حفظ امنیت در منطقه نیست.»

هفته جاری پلیس انگلیس در ادامه تحقیقات درباره پرونده قتل سرگئی اسکریپال، یک فرد روس را به طور غیابی سومین متهم این پرونده اعلام کرد.

پلیس انگلیس اعلام کرد تاکنون ۳ مظنون برای این پرونده مشخص شده است و هر ۳ نفر ماموران اطلاعات نظامی بودند. گفته می‌شود در این حمله، از گاز عامل اعصابِ «نوویچوک» برای به قتل رساندن اسکریپال استفاده شده که در نهایت به مسمویت او منجر شده است.

در چهارم ماه مارس سال ۲۰۱۸ (۱۳ اسفند ۱۳۹۶) اسکریپال و دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی نیمکتی بیرون از یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند.

انگلیس و متحدانش با استناد به ادعای کارشناسان این کشور مبنی بر استفاده از گاز عامل اعصاب ساخت روسیه و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، مسکو را متهم به دست داشتن در این حمله کردند. مقامات روسیه ضمن رد تمامی اتهامات مطرح شده، آن‌ها را بی اساس خواندند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگئی اسکریپال سرویس اطلاعاتی روسیه روابط روسیه و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه پزشک متخلف در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  بهرام بهممی گفت: پرونده تخلف یک پزشک متخصص در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی استان خوزستان رسیدگی شد.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: شعبه با بررسی محتوای پرونده، تخلف انتسابی را محرز و متهم را علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پروانه پزشکی به پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بنا به گفته بهمئی، پس از انجام مراحل قانونی رای صادره اجرا و جریمه متهم نیز وصول شد.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: تخلف از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شناسایی و به این اداره ارسال شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • جریمه پزشک متخلف در اهواز
  • محکومیت قاچاقچی پیاز در خرمشهر
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد