Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا اتحادیه امروز در گفت‌گ با خبرنگار فارس در گرگان با تشریح فعالیت‌های کانون وکلای استان گلستان با اشاره به آمار وکالت‌های تسخیری، معاضدتی و مشاوره حقوقی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۳۱ وکیل در استان وکالت ۳۲۹ پرونده را به صورت تسخیری برعهده گرفتند در این مدت ۷۰ مشاوره از سوی وکلا انجام شد که از این تعداد ۴۰ مشاوره به صورت حضوری و ۳۰ مورد به صورت تلفنی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*۶۸ وکیل پایه یک در گلستان وجود دارد
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۰ پرونده توسط ۷۳۵ نفر از وکلای تسخیری استان رسیدگی شد تعداد هفت پرونده وکالت معاضدتی و یک‌هزار و ۶۶۶ مشاوره انجام شد که از این تعداد یک‌هزار و ۲۵۰ مشاوره حضوری و ۳۱۶ مشاوره به صورت تلفنی بوده است.در سال ۱۳۹۹ نیز ۸۳۷ وکیل وکالت تسخیری ۶۶۰ پرونده را برعهده گرفتند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان با اشاره به آمار وکلا و کارآموزان ابراز کرد: ۶۸ وکیل پایه یک در استان وجود دارد که از این تعداد دو نفر تعلیق هستند، علاوه بر این سه وکیل پایه دو در استان داریم تعداد کارآموزان وکالت در استان ۶۱ نفر است و ۹ نفر به عنوان کارآموز مهمان در کانون گلستان فعالیت دارند.

*پذیرفته شدن ۵۰ گلستانی از طریق آزمون وکالت/ محرومیت موقت ۴ وکیل گلستانی از وکالت
اتحادی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ نفر در سال گذشته از طریق آزمون وکالت پذیرفته شدند و از سهمیه آزمون امسال برای پذیرفته‌شدگان ۶۰ نفر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پرونده‌های جریانی در دادسرای انتظامی کانون ۷۱ فقره است که ۴۸ فقره مربط به سال ۱۴۰۰، ۱۸ فقره برای سال ۱۳۹۹، چهار فقره برای سال ۱۳۹۸ و یک فقره مربوط به سال ۱۳۹۷ است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان یادآور شد: ۱۲۶ قرار در سال گذشته صادر شد که ۸۱ قرار منع تعقیب، ۴۴ قرار احراز تخلف، سه قرار موقوفی تخلف و یک قرار عدم صلاحیت به رسیدگی بوده است.

اتحادی با اشاره به قرارهای صادره از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان گفت: در این مدت ۴۴ قرار شامل ۳۸ قرار منع تعقیب، پنج قرار احراز تخلف و یک قرار موقوفی تعقیب صادر شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته چهار مورد محرومیت موقت از شغل وکالت شامل سه ماه، شش ماه، یک سال و دو سال صادر شد همچنین در سال ۱۴۰۰ تاکنون در یک پرونده محرومیت دوساله داشتیم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان گلستان وکالت سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟

واژهٔ «ارتش» از مصوبات انجمن واژه‌گزینی ارتش است که در سال ۱۳۰۳ پایه‌گذاری شد.

به گزارش ایسنا، گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌مناسبت روز ارتش بخشی از کتاب «واژگان نظامی مصوب فرهنگستان ایران» (۱۳۱۴–۱۳۲۰)» از محسن روستایی را به اشتراک گذاشته است. در این متن آمده است: «گروهبان، سرهنگ، ستوان، ...» بخشی از این درجات نظامی که اکنون در زبان فارسی رایج هستند، ساختهٔ انجمن واژه‌گزینی ارتش است که پیش از تأسیس فرهنگستان ایران (فرهنگستان اول) بنیان گذاشته شد.

پس از کودتای سوم اسفند و با تشکیل «ارکان حرب کل قشون»، ساخت واژه‌های فارسی برای مفاهیم جدید، نیاز مهم ساختار نظامی کشور شد. بنابراین، در سال ۱۳۰۳ خورشیدی، انجمنی با حضور نمایندگان وزارت معارف و وزارت جنگ تشکیل شد و برای تعدادی از واژه‌های بیگانه نظامی معادل‌یابی کردند یا اصطلاحات جدیدی را به‌جای واژه‌های قدیمی برگزیدند. واژه‌گزینی برای درجات نظامی و استانداردسازی آنها جزو فعالیت‌های این انجمن بود. 

برخی از این درجات عبارت است از: گروهبان‌یکم (به‌جای وکیل اول)، گروهبان‌دوم (به‌جای وکیل راست)، گروهبان‌سوم (به جای وکیل چپ)، ستوان یکم و دوم و سوم (به‌جای نایب)، ستوان‌یار (به‌جای معین‌نایب)، سرگرد (به‌جای یاور)، سروان (به‌جای سلطان).

انتخاب واژهٔ «ارتش» به‌جای «قشون» نیز از مصوبات این انجمن است

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸ (فیلم) نمایش تسلیحات پیشرفته ارتش ایران در مراسم رژه (عکس)

دیگر خبرها

  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲