Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه گفت: موضوع برجام، هسته‌ای است و ایران بازنگری در آن و اضافه کردن موضوعات جدید را هرگز نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در ملاقات‌های دوجانبه خود با مقامات اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر اصولی چون عدم اتلاف وقت، تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها، عدم پذیرش بازنگری در توافق اولیه، عدم پذیرش متمم‌های جدید، ضرورت راستی‌آزمایی و اجرای بدون تنازل قانون مجلس، محورهای اصلی سیاست رسمی کشور در موضوع مذاکرات برجامی را تشریح و بر عزم ایران مبنی بر تداوم مذاکرات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص توجه به نکات زیر ضروری است:

دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات بیش از آنکه تغییر دولت در ایران باشد، بن‌بستی است که آمریکایی‌ها به دلیل عدم پذیرش تعهدات خود ایجاد کرده‌اند، لذا طرف غربی نمی‌تواند با ادعای گریز ایران از مذاکره به توجیه تحریم‌ها و تهدیداتش بپردازد.

تهران نه به دنبال اتلاف وقت است و نه پذیرنده بازی طرف‌ غربی با زمان، لذا نخواهد پذیرفت که آمریکا و اروپا با این بهانه بخواهند منویات غیرمنطقی خود را به کرسی بنشانند.

شکست سیاست فشار حداکثری نشان داد دوران تهدید و اجبار گذشته، لذا طرف‌های غربی برجام باید از این سیاست نخ‌نما دست برداشته و بر اساس واقعیت‌های موجود وارد مذاکره شوند و به تعهداتشان عمل کنند.

موضوع برجام، هسته‌ای است و ایران بازنگری در آن و اضافه کردن موضوعات جدید را هرگز نخواهد پذیرفت.

چنانچه منطق هر مذاکره و توافقی ایجاب می‌کند، خواست ایران عمل در برابر عمل و راستی‌آزمایی تعهدات غرب است و زیر بار تعهدات یک‌طرفه و مطالبات زیاده‌خواهانه نخواهد رفت. 

آمریکا و اروپا باید رویه غلط استفاده ابزاری از آژانس و دبیرکل آن را تغییر داده و بیش از این با حیثیت این نهاد فنی-حقوقی بین‌المللی بازی نکنند.

غرب باید بداند که جمهوری اسلامی نه منکر برجام و نه دل بسته به آن است و رویکرد دولت جدید در ایران گره زدن اقتصاد و معیشت به این توافق نیست. 

بر این اساس؛ تکلیف اروپا و آمریکا در قبال مذاکرات کاملا روشن است و آن اینکه هیچ توافقی جز با تغییر رفتار خصمانه، انجام کامل تعهدات و پذیرش حقوق مسلم ملت ایران از سوی آنها به سرانجام نخواهد رسید. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نخواهد پذیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد