Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت «هفته دفاع مقدس» تأکید کرد: اقتصاد کشور امروز به روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس در مبارزه با فساد، ناکارآمدی و ترک فعل‌ها نیاز دارد.

به گزارش ایسنا،‌ متن بیانیه به شرح زیر است:

«یکی از فواید دفاع مقدس این بود که ما این فکر و اندیشه‌ی دفاع از هویّت ملّی و هویّت دینی و انقلابی را - که بارها گفته‌ایم و شنیده‌ایم و نقل کرده‌ایم که خدای متعال کمک می‌کند و انسانها را در برابر موانعی که در راه حق وجود دارد، پیروز می‌کند- یک بار دیگر خودمان تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"  (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

بدون شک دفاع مقدس مدرسه‌ای بزرگ برای تمام ملت ایران است که جز با روحیه‌ی ایثار و ازخودگذشتگی آحاد ملت ایران به ویژه شهدای راه حق امکان دسترسی به چنین گنجینه‌ی گرانبهایی وجود نداشت.

در این میان توجه مجدد به ابعاد گوناگون دفاع مقدس هم برای یادآوری نسل های انقلاب و هم برای آگاهی جوانان کشورمان لازم و ضروری می‌باشد و نباید از تکرار و بازخوانی مجاهدت‌های دفاع مقدس غفلت ورزید.

۱. ایمان به خدا و اطمینان به وعده های الهی، مرکز ثقل تصمیمات و سیره عملی حضرت امام(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس است که مهمترین درس ایشان به مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به شمار می‌رود. عناصری همچون ایثار و از خود گذشتگی، تمسک به راه و شیوه ائمه هدی (علیهم السلام) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، اعتقاد به حقانیت انقلاب اسلامی و راه حضرت امام (ره) تنها نمونه هایی از این آموزه هاست که ریشه اصلی پیروزی ملت ایران بر دشمنان است.

۲. ایمان صادقانه و غیر تزئینی به مردم و اراده پولادین ملت مسلمان ایران، دومین ویژگی منحصر به فرد هشت سال دفاع مقدس است. تشکیل شجره طیبه بسیج و سپردن امر مهمی مانند جنگ، که مسئله‌ای کاملا حیاتی و پیچیده است، به توده‌های مردم، نقطه عطفی در تمام جنگ‌های دنیا به حساب می‌آید. هشت سال دفاع مقدس در مقابل ابرقدرت ها، به هیچ وجه مبتنی بر جنگ یک ارتش کلاسیک با ارتش‌های دیگر نبود؛ در غیر این صورت، در همان روزهای ابتدای جنگ، تکلیف یکسره می شد و ارتش تا بن دندان مسلح بعثی با همراهی و حمایت بلوک شرق و غرب به اهداف خود دست می‌یافت. مردم نیز دفاع مقدس را وظیفه خود می‌دانستند زیرا دولت و نظام را از خود جدا نمی‌دیدند، لذا خود به میدان آمدند؛ پیر و جوان منتظر نماندند و همه با هم به صفوف جبهه ها پیوستند و در این مسیر ذره ای توقع از نظام و انقلاب نداشتند.

۳. توجه به این نکته ضروری است که سرمایه هشت سال دفاع مقدس، صرفا یک تجربه نظامی و امنیتی نیست؛ این اشتباهی راهبردی است که ما هشت سال دفاع مقدس را محدود در فضای نظامی بدانیم و تنها ابعاد نظامی آن را واکاوی و بازگو کنیم. بلکه باید آموزه های دفاع مقدس را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... بکار ببندیم تا از برکات و ثمرات آن بهره مند شویم و بدانیم که این سرمایه عظیم اجتماعی می‌تواند کشور را در همه عرصه ها متحول نماید.

۴. یکی از عرصه‌های بسیار مهم که متاسفانه بایستی اذعان داشت که کمتر از سایرحوزه ها خود را با فرهنگ دفاع مقدس وفق داده، عرصه سیاست است. این عرصه به عنوان یکی از ظریف ترین و حساس ترین عرصه های جامعه، بیش از سایر حوزه ها نیازمند فرهنگ غنی ایثار و شهادت و مجاهدت است و این دقیقا همان نقطه اصلی تفاوت سیاست در گفتمان انقلاب اسلامی با سایر مکاتب مادی رایج در دنیاست.

الگوهایی که موجب پیروزی ملت شهیدپرور ایران در دفاع مقدس در برابر رژیم بعث با وجود حمایت همه مستکبرین عالم شد، امروز باید در عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز بکارگیری شود. اقتصاد کشور امروز به روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس در مبارزه با فساد، ناکارآمدی و ترک فعل‌ها دارد. امیدواریم با وزش نسیم تغییری که فعالیت‌های دولت سیزدهم با سکانداری آیت الله دکتر رئیسی شروع شده، با حمایت مردم و نخبگان انقلابی تبدیل به طوفانی بزرگ شده و ایران اسلامی را به سرعت رشد داده و قوی کند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خاتمه ضمن گرامیداشت مجدد یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان(ره)، احترام و عرض ارادت خود را به محضر خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران و آزادگان و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس ابراز می‌دارد و توفیق و سربلندی همه این عزیزان را در پرتو عنایت خاص حضرت ولی عصر(عج) و رهبری‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جبهه پايداري هفته دفاع مقدس رزمندگان دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی دفاع مقدس عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیا شب های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم شب های قدر همچون سال های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالحسین(علیه السلام) از ساعت 22:30 الی 3 بامداد با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا در 10، 12 و 14 فروردین برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

ضمنا حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد و همچنین امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود