Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عبدالرسول حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با ذکر این نکته که تمام خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اقدامات مهمی برای خدمات رسانی به مردم مانند راه‌اندازی سامانه‌های خدمات رسان را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به دستورات صادر شده برای تسریع فرایند سند دار شدن اراضی کشاورزان استان هرمزگان تثبیت مالکیت آن‌ها، عنوان کرد: با توجه به رویکرد و گفتمان انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توجه ویژه به اقشار روستایی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری گفت: در برخی از موارد نیاز است که شخص مالکیت خود را در دستگاه ذی الصلاح مانند قوه قضائیه به اثبات برساند که این موضوعات از حیطه وظایف اداره کل ثبت اسناد و املاک خارج است.

وی با اشاره به اهمیت سنددار شدن اراضی، افزود: در این صورت برای حل تعارضات و اختلافات نیاز به مراجعه به سیستم قضایی نیست و اداره کل ثبت اسناد و املاک می‌تواند نسبت به حل و فصل تعارضات اقدام کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان ابراز داشت: در تلاش هستیم که مردم با کم‌ترین حضور در ادارات سطح استان هرمزگان و جلوگیری از ایجاد تجمع خدمات را با کیفیت مناسب دریافت کنند.

حیدری با ذکر این نکته که در روندهای اداری به جایگاه اشخاص توجه نمی‌شود، بیان داشت: هر کس بتواند مالکیت خود را روی اراضی به اثبات برساند، سند برایش صادر خواهد شد و هیچ مضایقه‌ای نداریم. اما جلوی افرادی که به دنبال این هستند از حق خودشان فراتر گام بردارند با قدرت خواهیم ایستاد.

وی ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ استفاده از سند ثبتی، خاطرنشان کرد: سعی شده است که با پوشش گسترده دفاتر اسناد رسمی در سراسر استان هرمزگان، خدمات با کیفیت بهتری به مردم ارائه شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان ابراز داشت: تمامی خدمات مرتبط با ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری طی حدود دو تا سه روز انجام می‌شود که آن هم از طریق اینترنتی قابل انجام است.

حیدری گفت: برای بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان سند ثبتی صادر شده است.

کد خبر 5311818

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قوه قضاییه ثبت اسناد و املاک بندرعباس هرمزگان هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس کرمانشاه گرگان ایلام مجلس شورای اسلامی بازگشایی مدارس ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی گفت: پارسال یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت زراعی در این شهرستان صادر شد.

سید علی ترابی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۸ پرونده ثبت و دو هزار و  ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت شده است.

ترابی، بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره های جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی، با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌ منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال جو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویتهای اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق بیت المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته