Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:51:24 GMT

مسئول صیانت از زندانیان هستیم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۵۱۳۲

مسئول صیانت از زندانیان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در نشست شورای معاونان سازمان زندان‌ها که با حضور مدیران زندان‌های سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر خاطر نشان کرد: انقلاب و نهضت حسینی با امامت و رهبری امام سجاد علیه السلام و مدیریت و شجاعت زینب کبری سلام الله علی‌ها در تاریخ تثبیت و در سراسر جهان گسترش پیدا کرد، به گونه‌ای که این نهضت حتی در پایتخت دشمنان اهل بیت نیز جایگاه خود را حفظ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در دفاع مقدس جوانان و نوجوانانی داشتیم که جنگ با دنیا را مدیریت می‌کردند، به گونه‌ای که اقتدار امروزی ما در منطقه و جهان حاصل آن رشادت‌ها است.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه خطاب به مدیران عالی زندان‌های سراسر کشور تاکید کرد: ما در مقابل جمعیتی که مورد لغزش و فریب قرار گرفتند مسئولیت داریم و این مسئولیت، صیانت از آن‌ها و شناسایی علل و عوامل لغزش‌های آنان است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تفاوت مسئولیت زندان بانی در کشور ما با سایر کشورها اظهار داشت: در ایران اسلامی به تبعیت از ولایت و معارف دینی باید رفتار زندان بانی نیز در چارچوب رفتار اسلامی و قانونی باشد. عمق و گستره این موضوع تا آنجا است که در فرد مطرود از جامعه که خطایی کوچک یا بزرگ مرتکب شده و به صورت کوتاه مدت یا دراز مدت در زندان به سر می‌برد، باید چنان تعالیمی به وی داده شود که متعالی‌تر از قبل به جامعه بازگردد تا ریشه برخی مسائل و مشکلات و انحرافات اجتماعی خشکیده شود.

این عضو شورای عالی قوه قضائیه با بیان مسئولیت خطیر تربیتی که بر عهده مسئولان و مدیران زندان‌ها قرار داده شده افزود: زندان می‌تواند دانشگاهی باشد که همه افراد با استعدادهای مختلف و آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی که برای آنان ترتیب داده شده، آموزش لازم را ببینند تا به هدف تربیتی مورد نظر برسند.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه با ذکر این نکته که باید توجه نمود قبل از تربیت زندانیان، ابتدا می‌بایست به امور اصلاحی خودمان بپردازیم و قصور خودمان را شناسایی و جبران کنیم تصریح کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و اینکه در حوزه مأموریتی یک مدیر، اتفاقی رقم بخورد و وی پاسخگو نباشد یا بگوید من نمی‌دانستم، ظلم به خود است و جای گلایه دارد.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه امروز دشمن در بحث هسته‌ای و بحث موشکی و منطقه‌ای ناکام مانده و تنها پناهگاه آن دستاویز قرار دادن کلمه حقوق بشر است افزود: یکی از شاخص‌های آنان برای سو استفاده در قالب عنوان حقوق بشر، بحث زندان و زندانیان است. گرچه نمایندگان برخی از کشورها بازدیدهای مختلفی از زندان‌های ما داشته‌اند که خروجی همه آن‌ها این بوده که عملکرد و نحوه برخوردهای ما مورد تحسین و تعریف آنان قرار گرفته است.

وی همچنین بر اهتمام مدیران نسبت به مراقبت، هدایت و تربیت صحیح زندانیان برای جلوگیری از سو استفاده دشمن در این خصوص تاکید نمود.

حجت الاسلام عبداللهی رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با تشریح برخی از دغدغه‌های موجود در زندان‌ها در دوره تحول و تعالی تصریح کرد: توجه به ارائه برنامه‌های آموزشی براساس آسیب‌های شناسایی شده در جهت گسترش فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و مذهبی در داخل زندان‌ها، متناسب با شرایط زندان و زندانیان از امور ضروری است.

براساس این گزارش، توجه دادن مدیران و مسئولین زندان‌ها به سلامت و بهداشت زندان‌ها و اماکن ندامتگاه‌ها و اهتمام جدی نسبت به انجام کار مفید از جمله دیگر توصیه‌های رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به مسئولان سازمان زندان‌ها بود.

حجت الاسلام عبداللهی همچنین در خصوص ضرورت توجه به امر پیشگیری و مقابله با فساد ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که همواره در سطح عالی مدیران در مجموعه قضائی دنبال می‌شود مسئله نظارت و کنترل است.

این عضو شورای عالی قوه قضائیه در ادامه بر ضرورت شناخت کافی همه آسیب‌ها و تهدیدات و ترویج فرهنگ نظارت پذیری تاکید نمود و افزود: هدایت، تربیت و توجه به زندانی، خانواده زندانیان، کارکنان و نظارت بر عملکرد مجموعه زندان‌ها براساس آئین نامه دستور العمل‌ها و ابلاغیه‌های صادره مورد تاکید جدی است.

کد خبر 5311771

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه قوه قضاییه هفته دفاع مقدس علی عبداللهی اربعین 1400 شهرداری تهران بازگشایی مدارس شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا اربعین حسینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس عزت الله ضرغامی کیفیت هوای تهران سربازی صندوق بازنشستگی کشوری پرونده قضایی حجت الاسلام عبداللهی اطلاعات قوه قضائیه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان

 تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تامین اجاره و ودیعه مسکن، تامین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تامین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهاد‌های حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تامین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامعلی محمدی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشاء خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و .. داشته که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند