Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدفرید سپری روز پنجشنبه در نشستی با مدیران عامل اتحادیه‌های تعاون روستایی استان با اشاره به اینکه قدمت تعاون روستایی بیش از ۴۰ سال است، اظهار داشت: وجود تعاونی قوی و توانمند مستلزم وجود شفافیت در کار و فعالیت‌های آنها است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط ادارات با تشکل‌هایی همچون تعاونی روستایی منجر به پیشرفت بهتر و بیشتر کارها می‌شود، اضافه کرد: رویکرد دولت سیزدهم انجام کارها به صورت گروهی و جمعی است لذا باید از پرداختن فردی به فعالیت‌ها خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه امروزه فصل جدیدی باید بین مجموعه جهادکشاورزی با تشکل‌ها و اتحادیه‌های مربوطه باز شود، افزود: در بخش تعاون روستایی همه فعالیت‌ها قرار نیست سودآور باشد بلکه کسب اعتماد کشاورزان و حمایت از آنها در این رابطه حائز اهمیت است.

سپری با اشاره به اینکه تمام خدمات روستا قرار است متمرکز شود و این مهم توسط تعاون روستایی به اجرا در می‌آید، یاد آور شد: سیستم و دیدگاه مدیریت جدید پنجره تازه‌ای به سوی تعاون روستایی گشوده است.

وی با بیان اینکه افراد با افق دید کم برنامه‌های محدودی خواهند داشت، گفت: کارگزارانی که افق دید بازتری دارند به طور گسترده تر فعالیت خواهند کرد لذا  باید افق برنامه‌ها را دورتر ببینیم و استراتژی لازم را در این رابطه داشته باشیم و روزانه در اتاق‌های فکر به آنها بپردازیم.

مدیر تعاون روستایی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه در زمینه تنطیم بازار هم با ایجاد فروشگاه‌های اترک در روستاها فعالیت خود را آغاز کردیم، گفت: کالاهای تنظیم بازار در این فروشگاه‌ها به طور گسترده توزیع شده است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی استان ۹۱ انبار مسقف سازمانی با ظرفیت ۸۰ هزار تن در استان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر  شبکه تعاون روستایی استان دارای پنج سیلو به ظرفیت ۹۳ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه این شبکه در استان دارای ۲۶۵ مرکز فروش، سه جایگاه بنزین و یک جایگاه سی ان جی است، افزود:  در زمینه خرید حمایتی سال ۱۳۹۹،  ۲۶ هزار و ۸۲۹ تن گوجه فرنگی را از کشاورزان استان خریداری کردیم.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۴۴۲ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است که در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹)، ۵۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هم به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرد؛ امسال  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در کردستان تولید و ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

۵۲ هزار هکتار باغ هم در کردستان وجود دارد که  عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با تولید حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون سامانه آبیاری نوین در ۴۷۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان تاکنون اجرایی شده  و از این میزان ۱۶۱ هکتار آبیاری بارانی ، ۱۱۴ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۲۰۳ هکتار هم آبیاری کم فشار بوده است.

در حال حاضر هم در یک هزار و ۱۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل  ۶۰۶ هکتار آبیاری بارانی، ۲۵۳ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۳۰۸ هکتار هم آبیای کم فشار در حال اجرا است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی کردستان وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی کردستان سنندج تعاون روستایی هکتار آبیاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

سیدکاظم موسوی با بیان این‌که حدود ۱۰۰ مرکز خرید گندم در شبکه تعاون روستایی استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی شهرستان لامرد با خرید تضمینی بیش از سه هزار و ۷۵۰ تن گندم بیشترین میزان تضمینی را در میان شهرستان‌ها داشته است.

مدیر تعاون روستایی استان فارس با بیان این‌که قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، اعلام کرد: سال گذشته نرخ خرید تضمینی ۱۵ هزار تومان بود. 

موسوی بیان کرد: سال گذشته ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شد که حدود ۶۵ درصد این میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی و تولید استان و به صورت مویرگی از کشاورزان در دورترین نقاط استان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند