Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هیأتی از معارضان سوریه به ریاست «سالم المسط» رئیس «الائتلاف الوطنی» دیدار کرد.

بر اساس گزارش «روسیا الیوم» به نقل از یک منبع مطلع در اتحادیه عرب، در این دیدار درباره آخرین تحولات بحران سوریه و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل آن در چارچوب اجرای تصمیمات بین‌المللی رایزنی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود، ابوالغیط در دیدار مذکور بر اهمیت فعال‌سازی روند مذاکره مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و رفتن به سمت روند سیاسی تأکید کرده است.

منبع مذکور تأکید کرد، دو طرف همچنین روند کار کمیته قانون اساسی سوریه و وضعیت میدانی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این منبع در ادامه مدعی شد «ابوالغیط از تلاش‌های ائتلاف الوطنی در راستای حصول راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه با مشارکت تمامی اطراف قدرانی کرده است».

حدود یک سال پیش، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد،هیأت معارضان سوری به شدت دچار اختلاف هستند و ریاض قصد قطع حقوق اعضای این هیأت را دارد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه عرب معارضان سوری احمد ابوالغیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفتگو با رادیو فرهنگ درباره تصویب برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در آستانه تصویب در شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

امامی به بررسی پیش نویس این سند در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و به ویژه ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان «برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی» آماده کردیم که در هشتصد و هفدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضای اصلی شورا و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی همچنین گفت: در این نشست مقرر شد نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهاد‌های دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور، پژوهشگران، گروه‌های دغدغه‌مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در این زمینه برای نخستین در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی بزودی در قالب یک گزارش راهبردی به همت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

امامی افزود: نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد و دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی هستیم.

وی همچنین گفت: منظور ما از انس عمومی، حضور جدی شخصیت‌های کهن فارسی و معانی بلند در صنایع فرهنگی و مصرف فرهنگی جامعه است.

امامی این را هم گفت که پس از تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی در شورای فرهنگ عمومی، برای طرح و تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس
  • تقدیر مجمع کلان‌شهرهای ایران از خدمات ۲۰ ساله شهردار قم