Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:16:35 GMT

فروش اموال مازاد دولتی در فارس مناسب نبوده است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۵۲۷۲

فروش اموال مازاد دولتی در فارس مناسب نبوده است

ایسنا/فارس مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با اشاره به آمار مجوزهای صادره برای واگذاری اموال مازاد دولتی در فارس، حجم اموال فروخته شده در مقایسه با مجوز صادره را مناسب ندانست.

بابک دایی پنج‌شنبه یکم مهرماه در شورای اداری فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه مجوز فروش ٨٧ فقره از اموال مازاد دولتی در استان توسط وزیر اقتصاد صادر شده است، گفت: در حوزه فروش تنها ١١ فقره به ارزش ١٧ میلیارد تومان داشته‌ایم، در صورتی که استان‌های کوچکتر از فارس ارزش و میزان فروش بالاتری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایی در تشریح عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: یکی از مباحث مهمی که در چند سال اخیر به جد پیگیری شده و در قوانین بودجه سنواتی هم بر آنها تاکید شده، موضوع اموال و دارایی‌های دولت است.

او افزود: سامانه سادا، مستندسازی، تک برگ کردن اسناد دولتی و مولد سازی و فروش اموال مازاد سه موضوع کلیدی در حوزه نظارت مالی دولت مطرح است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس ادامه داد: سامانه سادا در سال ٩٤ براساس مستندات قانونی مانند برنامه ششم، مصوبات دولت و شورای عالی اداری، مصوب شد.

دایی با بیان اینکه سادا سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دولت محسوب می‌شود، گفت: همه دستگاههای اجرایی استان موظف هستند که اموال و دارایی‌های خود اعم از اینکه سند داشته باشند یا نه را در این سامانه ثبت کنند.

او اعلام کرد که تاکنون قریب به ١٦ هزار فقره اموال فارس در سامانه سادا ثبت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس خاطرنشان کرد: ٥ دستگاه اجرایی فارس(منابع طبیعی و آبخیزداری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی) ٧٠ درصد اموال ثبت شده در این سامانه را به خود اختصاص داده‌اند.

دایی همچنین خواستار بازنگری مجدد مدیران دستگاههای اجرایی برای ثبت دقیق اطلاعات اسناد و مدارک اموال در سامانه سادا شد.

او با بیان اینکه در حوزه مستند سازی و تک برگ نیز اطلاعات خوبی جمع آوری شده اما رضایت بخش نبوده است، گفت: اسناد دفترچه‌ای و قدیمی باید به اسناد تک برگ رنگ بنفش تبدیل و تمام اسناد در سامانه ثبت شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس در حوزه مولد سازی و فروش اموال مازاد نیز گفت: براساس بند د تبصره ١٢، دو سالی است که اقداماتی در سطح استان انجام شده و بالغ بر ١٩٠ فقره ملک مازاد را شناسایی کردیم.١٤٥ فقره از این اموال مازاد پیشنهاد شده مصوب و به وزارت اقتصاد ارائه شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شورای عالی اداری امور اقتصادی و دارایی فارس اموال مازاد دولتی اموال مازاد سامانه سادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به آغاز طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از ۲۴ اسفند سال گذشته، افزود: براساس آمار دوربین‎‌های پلاک‌خوان، خودرو‌های استان فارس با ۲۰ درصد بیشترین سهم را در تردد‌های جاده‌ای استان بوشهر داشته‌‎اند.

وی ادامه داد: همچنین خودرو‌های با پلاک تهران با ۷.۶۵ درصد، اصفهان ۷.۳۰ درصد، خوزستان ۴.۷۷ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۲.۱۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر همچنین به تردد خودروی شهروندان بوشهری در دیگر استان‎‌ها اشاره و اظهار کرد: تا کنون فارس بیشترین مقصد خودرو‌های مردم استان بوشهر بوده است.

وی اضافه کرد: پس از فارس، استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان بیشترین تردد خودرو‌های با پلاک استان بوشهر را در محور‌های خود ثبت کرده‌اند.

به گفته اخترشناس از ابتدای طرح نوروزی بیش از ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار رفت‌وآمد در راه‌های درون استانی بوشهر ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت از ورودی دالکی بیشترین میزان ورودی خودرو ثبت شده و پس از آن دیلم و سپس عسلویه قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر هوشمندسازی جاده‌ها را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ۶۰ سامانه ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۴ سامانه توزین حین حرکت و ۷ تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان فعال است.

دیگر خبرها

  • ۲۴۴ میلیارد ریال از اموال تملیکی سمنان به خزانه واریز شد
  • فروش ۲۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی در مزایده اموال تملیکی سمنان
  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی
  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند