Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه فاتحان تاریخ به کارگردانی سعید چاری، در ۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس برای گروه دانش و اقتصاد شبکه دو تهیه و تولید شده است.

در این مجموعه سعی شده است برخی از ناگفته‌های جنگ از زبان فرماندهان و رزمندگان و کارشناسان جنگ به تصویر کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر قسمت این مجموعه دارای یک موضوع است و موضوعاتی نظیر حوادث و اتفافات قبل از آغاز رسمی جنگ در شهریور ۵۹، عملیات کمان ۹۹، چگونگی تشکیل قرارگاه فوق سری نصرت، سقوط، بازپس گیری خرمشهر، نقش منافقین و ستون پنجم دشمن در زمان جنگ تحمیلی بمب شیمیایی حلبچه و وقایع و حوادث مطرح می شود.

انتخاب موضوعات کاملاً زیر نظر و با مشورت مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو رضا ابراهیمی و تهیه کننده برنامه اکبر چراغی بوده است.

راویان از فرماندهان رده بالای جنگ تا چهره های ورزشی معروف مانند امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی و چهره های هنری حاضر در جبهه و جنگ انتخاب شده اند. از نکات جذاب این برنامه حضور وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال در قسمت مربوط به بمب شیمیایی حلبچه است. این برنامه در هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.

عوامل آن عبارتند از:

کارگردان: سعید چاری تهیه کننده: اکبر چراغی. نویسنده متن و گوینده: ثنا صادقی. برنامه ریز و مدیر تولید: سیاوش چاوشی مجری طرح: محمد ازادی مهربانی. تصو یربردار: علی توفیقی. عکاس: محمد اسدی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل و محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که تا چندی پیش با نام «روبورس» شناخته می‌شد و داستان بحران سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ را روایت می‌کند. آریان عطارپور تهیه‌کننده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این تغییر نام گفت: زمان که اسم فیلم را انتخاب می‌کردیم «ناامیدی سم است» را مدنظر داشتیم اما «روبورس» را، به‌صورت موقت، در زمان عقد قرارداد روی آن نهادیم.

او ادامه داد: «روبورس» اسم دم ‌دستی که در لحظه انتخاب شده بود تا پروژه فقط یک نام داشته باشد اما «ناامیدی سم است» نماینده فضایی‌ست که فیلم می‌خواهد به مخاطب عرضه کند و ارتباط تماتیک با مستند دارد.

 برنامه‌ریزی برای «ناامیدی سم است»

این تهیه‌کننده درباره برنامه خود برای نمایش این مستند بیان کرد: احتمالا با هماهنگی بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، افتتاحیه‌ای برای فیلم برگزار شود و سپس در جشنواره‌های پیش رو مثل فیلم کوتاه تهران و هر جای دیگری که دوستان مرکز پیشنهاد کنند، شرکت خواهیم کرد. همچنین درنظر داریم تعدادی اکران خصوصی در جمع‌هایی که به مبلحث اقتصادی مثل بحران بورس علاقه‌مند هستند، برگزار کنیم.

کارگردان «مرجان» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های مستندسازی آینده خود مطرح کرد: مشغول فیلمبرداری مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو برای شبکه مستند هستیم که تا ۲ یا سه ماه آینده چند قسمت آن برای پخش آماده می‌شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر برعهده خودم است.

عطارپور در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه مستند، روایتی چند لایه از تاریخ شکل‌گیری صنعت خودرو در ایران، آسیب‌شناسی وضعیت فعلی و مطالعه تطبیقی درباره صنعت خودرو در ایران و کشورهای صاحب صنعت دیگر مثل کره جنوبی، هند، برزیل و... است.

«ناامید سم است» با نام قبلی «روبورس»، به بحران‌های سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ می‌پردازد که این بحران‌ها در بازار سرمایه باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم سهامدار شد. این مستند ۲۳ دقیقه‌ای پیامدهای این اتفاق و درگیری مردم با این موضوع را تا امروز بررسی می‌کند.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا پُردل، تهیه‌کننده: آریان عطارپور، تدوین: آریان عطارپور، فیلمبردار: رضا تیموری، راوی: شهرام درخشان، آهنگساز: نیما پورکریمی، صداگذار: هیراد علوی‌فرد، مشاور علمی: علی شهبازی، تصویرساز پوستر: شادی یوسفی، طراح پوستر: هانا بیات، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • برای خانه‌ات بجنگ!
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • حشاشین؛ کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • روایت فانتزی از جنایات استعمار
  • جای خالی فیلم‌سازان ایرانی در جنگ روایت‌ها