Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:11:02 GMT

کشف بزرگترین ستاره دنباله‌دار منظومه شمسی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۵۷۸۶

کشف بزرگترین ستاره دنباله‌دار منظومه شمسی

در اوایل سال جاری دو ستاره‌شناس هنگام بررسی داده‌های جمع‌آوری شده، بزرگترین دنباله‌داری که تا به حال در منظومه شمسی دیده شده است را کشف کردند که این دنباله‌دار بزرگتر از بزرگترین قمر مریخ است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ ستاره دنباله‌دار هیولا که به "C/2014 UN271" معروف است به سمت زمین حرکت کرده و قرار است در سال‌های آینده با نزدیک شدن به زمین، روشن‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل سال جاری دو ستاره‌شناس هنگام بررسی داده‌های جمع‌آوری شده، بزرگترین دنباله‌داری که تا به حال در منظومه شمسی دیده شده است را کشف کردند.

این دانشمندان مطالعه جدیدی درباره این دنباله‌‌دار آغاز کردند و این هیولای سنگین در اعماق فضا را "گاو تقریباً کروی دنباله‌دارها" توصیف کردند.

این دنباله‌دار به عنوان دنباله‌دار C/2014 UN271 فهرست‌بندی شده است و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این دنباله‌دار دارای عرض 200 مایل (200 کیلومتر) است اما مطالعات نشان می‌دهد قطر احتمالی تا 93 مایل کاهش پیدا کند که این اندازه هنوز دلالت بر جرم 10 برابری دنباله‌دار Hale-Bopp دارد که به دنباله‌دار بزرگ 1997 معروف شد.

یک ستاره‌شناس مجموعه‌ای از تصاویر دیگر اجرام منظومه شمسی را جمع‌آوری کرد تا مقیاسی برای اندازه واقعی این گلوله برفی فوق‌العاده فضایی را ارائه دهد؛ برخی از مردم ممکن است از اینکه بدانند این دنباله‌دار بزرگتر از بزرگترین قمر مریخ است، بسیار شگفت زده شوند؛ این دنباله‌دار بزرگ هیچ‌گونه تهدیدی برای برخورد با زمین و فرستادن ما به دنیای دایناسورها ندارد! اما در حال حاضر به منظومه شمسی هدایت می‌شود و نزدیکترین عبور خود را از خورشید در سال 2031 انجام خواهد داد.

لحظه تاریخی "مریخ‌نورد ناسا" فرا رسید/ جمع‌آوری نخستین نمونه سنگ مریخ برای ارسال به زمیناحتمال برخورد سیارک بنو با کره زمین!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و تکنولوژی علم و تکنولوژی دنباله دار منظومه شمسی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، سال ۲۰۲۲، اعلام شد که آدام وینگارد و همکار نویسنده دیرینه‌اش سایمون بارت، برای ساختن دنباله‌ای بر فیلم «تغییر چهره» محصول ۱۹۹۷ با هم همکاری می‌کنند. یک سال بعد، وینگارد گفت تنها در صورتی فیلم را می‌سازد که بازیگران اصلی یعنی نیکلاس کیج و جان تراولتا بازگردند.

اکنون دنیل ریچتمن از چهره‌های مشهور صنعت سینما تایید کرده که نیکلاس کیج و جان تراولتا برای ساخت دنباله این فیلم باز خواهند گشت.

در حالی که تاریخ تولیدی اعلام نشده، اما با توجه به برنامه تراولتا که بیشتر در فیلم‌های درجه C بازی می‌کند و برنامه کیج که امسال به طور شگفت‌انگیزی سبک است، شاید بتوان انتظار داشت که فیلمبرداری خیلی زود شروع شود.

هرچند در فیلم اصلی کیج مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و کشته می‌شود، اما بارت که دنباله فیلم را می‌نویسد، اظهار کرده معتقد نیست شخصیت کاستور تروی - با بازی کیج - واقعاً مرده باشد.

وینگارد سازنده «گودزیلا در برابر کونگ» در سال ۲۰۲۱، سازنده «تو بعدی هستی» در سال ۲۰۱۱ و «مهمان» در سال ۲۰۱۴ هم است. وی امسال با «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» که دنباله‌ای بر «گودزیلا در برابر کونگ» بود به سینماها بازگشت که پنجمین فیلم گودزیلایی است که کاملاً در یک استودیوی فیلم آمریکایی ساخته شده است. این فیلم بیش از ۴۸۵ میلیون دلار در جهان فروش کرد و تاکنون دومین فیلم پرفروش ۲۰۲۴ بوده است.

«تغییر چهره» فیلم اکشن سال ۱۹۹۷ به کارگردانی جان وو ساخته شد. در این فیلم جان تراولتا و نیکلاس کیج ایفای نقش کرده‌اند. بودجه تغییر چهره حدود ۸۰ میلیون دلار بود و توانست با فروش بیش از ۲۴۵ میلیون دلار، موفقیت تجاری خوبی به‌دست آورَد. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین تدوین صدا شد، اما آن را به «تایتانیک» باخت.

کد خبر 6085341

دیگر خبرها

  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • «تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا
  • سردار ستاره اصلی رم: فرصت بدهید گل می‌زنم!‏