Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:57:11 GMT

کلنگ ساخت فرهنگسرای آلاشت به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۵۸۸۲

کلنگ ساخت فرهنگسرای آلاشت به زمین زده شد

به گزارش ایرنا، پروژه فرهنگسرا و خانه محله آلاشت به عنوان یکی از پروژه‌های تعریف شده در طرح بازآفرینی شهری کشور روز پنجشنبه با حضور  نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مسئولان شهرستان و اعضای مدیریت شهری آلاشت با به زمین زدن کلنگ این طرح و صدور پروانه توسط شهرداری آغاز شد.

عضو شورای ششم شهر آلاشت در حاشیه این مراسم درباره ساخت فرهنگسرای این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: این فرهنگسرا قرار است با مساحت ۷۳۶ متر و در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۴۳ متر از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی‌ شهری ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفندیار قاسم‌پور افزود: برآورد اولیه ساخت این فرهنگسرا و خانه محله ۶۲ میلیارد ریال است. تهیه زمین و صدور پروانه نیز توسط شهرداری آلاشت انجام  شد.

وی اظهار کرد: این فرهنگسرا با فضاهایی فرهنگی و هنری برای برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، نمایشگاه و سالن همایش طراحی شده که با توجه به گردشگرپذیر بودن آلاشت و هویت فرهنگی این شهر می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در ۶ ماه نخست سال ایجاد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در مراسم کلنگ‌زنی این فرهنگسرا با بیان این‌که پروژه‌های بازآفرینی شهری از سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری است، گفت: این پروژه‌ها  به سرعت در کشور با هدف توزیع عادلانه زیرساخت‌ها اجرا می‌شود و امروز نیز یکی از همین پروژه‌ها در آلاشت آغاز شد.

سید محمد نظری افزود: تا کنون در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری هر طرحی که تعریف شد با تخصیص صد در صدی اعتبار همراه بود. برای فرهنگسرای آلاشت نیز برنامه‌ریزی این است که در شرایط عادی طی ۲۴ ماه به سرانجام برسد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری مازندران گفت: شهرداری آلاشت پروانه ساخت را صادر کرده و پیمانکار پروژه احتمالا تا سه هفته انتخاب می‌شود و پس از آن به سرعت عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت بافت آلاشت در فهرست بافت‌های باارزش کشور آمادگی داریم که همه اقدامات مربوط به این پروژه و برخی طرح‌های دیگر این شهر در حوزه بازآفرینی را با هماهنگی میراث فرهنگی انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افزایش سهمیه قیر برای شهرداری آلاشت نیز خبر داد و گفت: برای حل مشکل آسفالت شهرداری در یک نوبت مقداری قیر به شهرداری آلاشت اختصاص یافت که با توجه به درخواست جدید برای افزایش سهمیه، در صورت تسویه ۳۰۰ تن دیگر قیر برای بهسازی معابر آلاشت در نظر می‌گیریم.
مسئولان و مدیران استان مازندران و شهرستان سوادکوه  با هدف شرکت در بیست‌ویکمین یادواره ۲۲ شهید آلاشت و علما و ایثارگران این شهر به این شهر سفر کردند.

برچسب‌ها مازندران شرکت بازآفرینی شهری ایران آلاشت سوادکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران شرکت بازآفرینی شهری ایران آلاشت مازندران شرکت بازآفرینی شهری ایران آلاشت سوادکوه بازآفرینی شهری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی