Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید تلاش شود تا دغدغه این قشر فرهنگی جامعه کمتر شده تا بتوانند با تهیه محصولات هنری در تغذیه روح و روان جامعه اثرگذار باشند.

وی اظهار داشت: تغذیه روحی در جامعه بر عهده هنرمندان است این قشر باید در مرحله نخست خودشان جسم و روحیه سالمی داشته باشند تا بتوانند برای تغذیه روح جامعه فعالیت هنری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا صنوف مربوط به تغذیه جسم تعطیل نشدند ولی عرضه کنندگان تغذیه روح و روان تعطیل شدند در حالی که انسان به تغذیه در هر دو جنبه نیاز دارد.

اکرمی افزود: باید جامعه هنرمندان برای کسب نیازها و مشکلات خود مطالبه‌گر باشند در غیر این صورت نمی‌توان راهکاری برای رفع موانع پیشرو آنان داشت.

وی اظهار داشت: عملگرایی در جامعه کمرنگ شده و بیشتر شعارزدگی حاکم است و باید این نقیصه برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: انجام فعالیت های فرهنگی نیازمند اعتبار است اما، همه مشکلات به اعتبارات مربوط نیست و باید از سایر داشته ها برای حل مشکلات هنرمندان استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب شده تا آسیب پذیری در بخش‌های فرهنگی و هنری افزایش یابد و شمار زیادی از بخش‌های هنری و فرهنگی تعطیل شوند.

حجت الاسلام«عباس دانشی» افزود: برخی حوزه‌های فرهنگی و هنری ارشاداسلامی  استان مانند کتاب و نشریات دچار آسیب جدی شدند و از فضای مجازی برای این مهم بهره گرفته شد.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک، جشنواره کتاب ۱۴۰۰ و برگزاری انجمن شعر از نمونه فعالیت های هنری استان بود که در بستر مجازی عملیاتی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید از ظرفیت‌های استان برای دوران پسا کرونا در حوزه فرهنگی و هنری استفاده شود.

حجت الاسلام دانشی افزود: استفاده از ظرفیت سه بلاک‌باکس استان در ۲ ماه آینده برای حوزه فرهنگی و هنری استان فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: جامعه در دروان کرونا دچار مشکلات روحی و روانی متعدد شده است و لازم است برنامه ریزی مطلوب برای برنامه های شاد در بعد از ماه صفر و ایام ربیع الاول پیش بینی شود.

مسئولان انجمن‌های هنرهای خوش نویسی، تجسمی، موسیقی، رسانه، سینما جوانان، عکاسی، مد و لباس استان مشکلات و دغدغه‌های خود را در این نشست مطرح کردند.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است که برخی از آنها از جمله مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی جنبه صادراتی نیز دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا استان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان فرهنگی و هنری استان مرکزی مرکزی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فصلی اوج هنر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شاعران و هنرمندان استان در این همایش به قرائت شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ دهقان افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد