Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در خلیج فارس و دریای خزر، وقوع رگبار و رعد و برق در ۹ استان و وزش باد شدید در هفت استان هشدار داد.

خبرگزاری میزان - سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید تا بسیار شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر در فراساحل خلیج فارس، افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در سواحل نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس شنبه (۳ مهرماه) برای استان‌های بوشهر و خوزستان، یک‌شنبه و دوشنبه (۴ و ۵ مهرماه) برای بوشهر و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، آسیب رسیدن به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از شنا، ممانعت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: آسمان ۷ استان در اولین روز پاییز بارانی است/ خلیج فارس امروز مواج می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل فردا (۲ مهرماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، شنبه (۳ مهمرماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران و یکشنبه (۴ مهرماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان قابل پیش‌بینی است.

غرق شدن شناگران، احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال خسارت وارد شدن به قایق و شناور‌های کوچک وجود دارد و نسبت به ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: وقوع رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی امروز (اول مهرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان، جمعه (۲ مهرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان، اردبیل، گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شنبه (۳ مهرماه) برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و یکشنبه (۴ مهرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت، خیزش گرد و خاک و کاهش دما در نوار شمالی کشور از اثرات حاکمیت این شرایط جوی است و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی و احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از بعدازظهر امروز (اول مهرماه) تا یکشنبه (۴ مهرماه) وزش باد شدید موقتی و احتمال خیزش گرد و خاک در استان‌های کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.

احتمال آسیب رسیدن به تأسیسات شهری و روستایی، پرتاب اشیا و شکسته شدن درختان خشکیده در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست. بر اساس توصیه سازمان هواشناسی از استحکام سازه‌های مرتفع و داربست‌ها اطمینان حاصل شود، تقویت سازه‌های سست و موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و ... در دستور کار قرار گیرد و از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده خودداری شود.

 در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی هشدار هواشناسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هشدار هواشناسی افزایش ارتفاع موج سازمان هواشناسی تا ۲ ۵ متر وزش باد شدید دریای خزر خلیج فارس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اظهار کرد: تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای یک نیاز است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف، طراحی لازم توسط دانشجویان و جوانان بومی استان انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است افزود: علاوه بر این، ساخت ۲ نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت هزار و ۷۵ مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت ۲ هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6085604

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها