Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:17:50 GMT

ثبت ١۶ هزار ملک استان فارس در سامانه «سادا»

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۶۰۹۵

ثبت ١۶ هزار ملک استان فارس در سامانه «سادا»

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دایی بعد از ظهر پنج شنبه در شورای اداری فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تعیین تکلیف املاک و مستغلات دولتی در استان فارس یکی از موضوعاتی است که طی چندین سال قبل مورد توجه و اولویت این ادامه کل بوده است.

وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های که موجب شد تا املاک و مستغلات در سطح استان فارس در مسیر قانونی قرار بگیرند می‌توان به سامانه سادا، تک برگ کردن اسناد دولتی، مستند سازی املاک و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی است تا از این طریق نسبت به تأمین بودجه نیز اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول سامانه سادا از سال ٩۴ فعالیت آن آغاز شد و به مستند نگاری املاک پرداخت.

دایی تاکید کرد: تاکنون ١۶ هزار ملک در این سامانه ثبت شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف اند تا براساس قانون املاک خود را در سامانه سادا به ثبت برسانند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس خاطرنشان کرد: تنها پنج دستگاه اجرایی فارس نسبت به ثبت املاک خود در این سامانه اقدام کرده‌اند.

دایی با بیان اینکه مجوز فروش ٨٧ فقره از این اموال توسط وزیر اقتصاد صادر شده است، افزود: تنها ١١ فقره ملک مازاد در سطح استان فارس به ارزش ١٧ میلیارد تومان مورد فروش قرار گرفته است این در حالی است که استان‌های کوچک‌تر میزان فروش بیشتری از فارس دارند.

کد خبر 5311812

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد سامانه سادا بابك دايي هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 بوشهر اربعین حسینی آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان کرمانشاه ایلام مجلس شورای اسلامی بازگشایی مدارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی شد

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با یادآوری این‌که حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های مسکن اعم از نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی هزینه شد، اظهار کرد: امسال در تلاشیم با جلب مشارکت مردمی از طریق جذب منابع خرد، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش ببریم.

به گزارش تسنیم، طی ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد. در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در انتظار پرداخت دو فقره ۵ هزار میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم، افزود: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به تعهد خود برای پرداخت منابع صندوق ملی مسکن برای پیشبرد قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی عمل کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ورود سامانه پر بارش به فارس
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • هشدار به مشاورین املاک در خصوص خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی شد
  • ایستگاه بعدی سرزمین موعود صهیونیست‌ ها کجاست؟
  • مشاوران املاک چگونه شناسه یکتا دریافت کنند؟
  • واگذاری بیش از ۲۷ هزار فقره انشعاب برق طی سال گذشته در فارس
  • واگذاری بیش از ۲۷ هزار فقره انشعاب برق در فارس